فیلم رقص مرحوم استاد کشاورز را عمرا دیده باشید !

رقص جالب زنده‌یاد استاد کشاورز در فیلم کاروان ها جنجالی شد.

فیلم سینمایی کاروان‌ها (Caravans) به کارگردانی جیمز فارگو، یک درام ماجراجویی است که داستان آن برگرفته از کتابی به همین نام نوشته جیمز‌ای میچنر است که در سال ۱۹۶۲ منتشر شده بود.

بخش‌هایی از این فیلم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که بازی محمد علی کشاورز ، آنتونی کوئین، بهروز وثوق، کریستوفر لی و جنیفر اونیل را در کنار هم نشان می‌دهد. این فیلم که محصول مشترک ایران و آمریکا بود، در سال ۱۳۵۶ و در بخش‌هایی از ایران فیلم برداری شده است.

بهروز وثوقی در کتاب خاطرات خود، چند خاطره از همکاری و دوستی خود و آنتونی کوئین به واسطه حضور در فیلم کاروان ها، نقل کرده است.

وثوقی تعریف می‌کند: «داستان فیلم در کشور افغانستان رخ می‌دهد، ولی چون محصول مشترک ایران و آمریکا بود فیلم در ایران و بیابان‌های اطراف اصفهان و بوشهر جلوی دوربین رفت. من نقش سرهنگ نصرالله را بازی می‌کردم و آنتونی کوئین که نقش اول فیلم را داشت در نقش رئیس یک قبیله بود. خانمی هم بود بنام پاکروان که در فیلم نقش همسر مرا داشت و جیمز فارگو ایشان را از آمریکا با خود آورده بود. بعد‌ها که مقیم آمریکا شدم فهمیدم این خانم کارش گویندگیست و در مدیا‌های ایرانی کار می‌کند»

خلاصهٔ داستان

روایت داستان در سال ۱۹۴۸ و در یک کشور خیالی به اسم زادستان (ایران -کوه خواجه سیستان) در جریان است. مارک میلر (با بازی مایکل سارازین) کارمند جوان سفارت آمریکا مأمور می‌شود تا به دنبال الن جاسپر (جنیفر اونیل) دختر سناتور جاسپر که بعد از ازدواج با سرهنگ نصرالله (بهروز وثوقی) ناپدید شده‌است، بگردد.

در طی تحقیقاتی، مارک میلر متوجه می‌شود که الن جاسپر از دست شوهر خود، سرهنگ نصرالله، فرار کرده‌است و در میان یک گروه عشایری که سردستهٔ آنان ذوالفقار (آنتونی کوئین) و همسرش (سوزان وزیری) است به سر می‌برد.

مارک میلر در متقاعد کردن الن برای بازگشت به نزد پدرش ناکام می‌ماند اما مارک که در این هنگام با کاروان همراه شده‌است، متوجه می‌شود که ذوالفقار یک یاغی است که در برابر پیشنهادهای دولت مرکزی برای اسکان دائمی قبیلهٔ خود مقاومت می‌کند و ضمناً با همراهی شکور (محمدعلی کشاورز) به قاچاق سلاح روسی اشتغال دارد.

کدخبر: 1047099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی