طبع هلو انجیری

به گزارش رکنا، طبع هلو انجیری سرد و تر است که تشنگی را رفع می کند. هلو برای اشخاص سرد مزاج مضر است. به همین دلیل این افراد باید هلو را با عسل یازنجبیل بخورند.یک هلو انجیری با اندازه متوسط حدود ۱۶ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۱۲ گرم قند و ۱ گرم پروتئین دارد و ۶۰ کالری انرژی تولید می کند. این میوه حاوی ویتامین C، انواع ویتامین B، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین A، پتاسیم، فسفر، کلسیم، منگنز، آهن، روی بوده.

هلو انجیری یا هلو کتابی میوه‌ای است متوسط و بشقابی شکل، زرد رنگ مایل به قرمز است و سفت و شیرین، هسته به میوه چسبیده‌است. در مقایسه با هلو شیرین‌تر و معطرتر می‌باشد ولی همانند هلو سطح آن پوشیده از کرک لطیفی است. نام دیگر هلو انجیری، هلو کتابی است. درخت آن پربازده است. زمان محصول آن اواخر بهار تا تابستان است.

تاریخچه هلو انجیری

هلو انجیری یا هلو دیسکی SATURN PEACHبانام علمی PRUNUS PERSICA DONUTاز خانواده گل سرخیان ROSACEAE بومی منطقه چین بوده و نام دیگرش Peento peachاست و از واریته donut، نوعی از هلو بشمار امده که به دلیل ظاهرش به این نام نامیده می شود. میوه هلو توسط مقدار زیادی کرک پوشیده شده است.

گوشت میوه ممکن است سفید و یا زرد و در اطراف هسته قرمز رنگ باشد. هسته ممکن است به گوشت چسبیده یا از آن جدا باشد. انواع هسته جدا، به خاطر گوشت نرم و پر آبی که دارند برای مصرف به صورت تازه، و انواع هسته چسبان برای کمپوت سازی مناسبند. این میوه‌ها در واریته‌ی انجیری در ابتدا و انتها به هم نزدیک شده و به شکل شیرینی دونات می‌باشند. نام کولتیوار donut نیز به دلیل شباهت این میوه‌ها به این شیرینی به آن داده شده است.

شاید فکر کنید که هلو انجیری در اثر دستکاری ژنتیکی به وجود آمده اما باید بگوییم که این میوه در قرن نوزدهم در چین رشد داده شد و در سال ۱۸۷۱ از کشور چین به ایالات متحده وارد شد. هلو انجیری در دو نوع گوشت سرخ و گوشت سفید یافت می شود و ارقام ان از نوع مختلف خونی،عسلی و زعفرانی است.

هلو انجیری پیوند چه میوه هایی است؟

خیلی از افراد به دلیل نام این هلو فکر می کنند که این هلو از پیوند درخت انجیر و هلو به وجود آمده است اما اینطور نیست. هلو انجیری بدون هیچ گونه دستکاری ژنتیکی و بر اساس یک جهش ژنتیکی در کشور چین از درخت های هلو به وجود آمده است.

کدخبر: 1026004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟