نگرانی مدیریت شهری سیاه منصور از عدم مسئولیت پذیری اجتماعی برخی شرکت های منطقه

به گزارش رکنا از خوزستان؛ ایمان آزادی شهردار شهر سیاه منصور نسبت به عدم مسئولیت پذیری اجتماعی برخی از شرکت های منطقه نسبت به مشکلات شهر سیاه منصور ابراز نگرانی کرد.

آزادی در ادامه با اشاره به ایجاد مشکلات زیست محیطی توسط برخی شرکت ها در شهر سیاه منصور گفت: همه شرکت ها  ملزم به رعایت مسئولیت پذیری اجتماعی هستند که این مسئولیت پذیری از سه مؤلفه مهم اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست تشکیل شده است که البته این مسئولیت اجتماعی سازمانی مفهومی گسترده تر دارد که توسط هر شرکتی به صورت متفاوتی درک و اجرا می‌شود و به طور کلی، چهار دسته اصلی برای آن وجود دارد.

وی در ادامه افزود: مسئولیت های اجتماغی زیر مجموعه این چهار اصل میشوند؛ مسئولیت زیست‌محیطی، مسئولیت بشردوستانه، اخلاقی و مسئولیت اقتصادی که متأسفانه این مسائل در بین شرکت های فعال در منطقه، کمرنگ بوده و اغلب این شرکت ها به سادگی از آن عبور می کنند که این روند به ضرر جامعه و محیط زیست خواهد بود.

شهردار سیاه منصور، در پایان ضمن گرامیداشت 16 خردادماه "روز جهانی محیط زیست" گفت: مدیریت شهری سیاه منصور، از تمامی شرکت های منطقه این تقاضا و انتظار را دارد که توجه به مسائل زیست محیطی، آلایندگی و مردم داری را در کنار فعالیت های اقتصادی در برنامه های خود لحاظ نمایند و با این اصل مهم، هم به فعالیت اقتصادی خود و هم به تکریم حقوق مردم و کاهش آلایندگی و مسائل زیست محیطی، کمک نمایند.

گفتنی است، خبرنگاران رکنا در خوزستان طی سلسله گزارش هایی اقدام به طرح مطالبات مردمی از مسئولین استانی جهت رفع معضلات زیست محیطی صنایع آلاینده شهر نموده اند. گلایه های مردم سیاه منصور از آلایندگی شرکت خمیرمایه خوزستان را می توانید از اینجا بخوانید. 

کدخبر: 1005026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟