دستگیری سارقان یک میلیون دلاری در گیلان

به گزارش رکنا، سردار عزیزالله ملکی در تشریح این خبر اظهار داشت: کارآگاهان آگاهی در پی دریافت خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک میلیون و ۳۹۵ هزار دلار از یک دستگاه خودروی رونیز در محور سراوان به سمت فومن بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: با حضور کارآگاهان آگاهی در محل مشخص شد که سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو پارس با متوقف کردن خودروی مالباختگان و معرفی خود به عنوان مامور یکی از نهادهای دولتی یک میلیون و ۳۹۵ هزار دلار را از آنان سرقت و از محل متواری شده بودند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه کارآگاهان پس از کشف سرنخ‌های مهم با اقدامات فنی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت متهمان و مخفیگان آنان را شناسایی کردند، بیان کرد: کارآگاهان پس از هماهنگی های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان در شهرستان‌های آستارا و تالش شده و متهمان را در ۲ عملیات منسجم دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه خودروی مورداستفاده در سرقت در مخفیگاه متهمان کشف شد، خاطرنشان کرد: ۲ متهم دستگیر شده در بازجویی های ابتدایی به سرقت یک میلیون و ۳۹۵ هزار دلار اعتراف کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه متهمان ۳۲ و ۳۷ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم تاکید کرد و افزود: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.