حیوان آزار سنگدل در بوکان دستگیر شد / فیلمش کار دستش داد

به گزارش رکنا، رحیم عبدالکریمی روز یکشنبه اظهار کرد: فیلمی در فضای مجازی از یک فرد حیوان آزار در یکی از روستاهای بخش سیمینه این شهرستان منتشر شده بود که در آن اقدام به آزار و کشتن یک قلاده روباه کرده بود.

وی اضافه کرد: با اقدامات و بررسی های یگان حفاظت محیط زیست بوکان این فرد متخلف شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: هر گونه حیوان آزاری محکوم بوده و با متخلفان برابر قانون و با قاطعیت تمام برخورد قانونی خواهد شد.

عبدالکریمی افزود: هر گونه آسیب زدن به حیوانات وحشی از جمله گرگ و روباه هر چند زیانی هم به مردم رسانده باشد، مصداق حیوان آزاری است و طبق قانون جرم محسوب می شود.

وی گفت: بر اساس ماده ۹ بند ۱۶ (ماده ۶۶ قانون آئین دادرسی کیفری)، اساسنامه انجمن حمایت از حیوانات مصوب وزارت کشور، برابر مقررات کشتن، تلف و ناقص کردن حیوانات جرم محسوب می‌شود و پای کسانی که حیوان آزاری می‌کنند، به دادگاه کشیده می‌شود.

وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از شکار و صید، حمل، عرضه و خرید و فروش انواع جانواران وحشی و آزار رساندن به حیوانات را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

کدخبر: 1051198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی