دستور ویژه بازپرس جنایی در شناسایی مقصران فاجعه آتش سوزی در شادآباد

به گزارش رکنا،  ساعت ۱۴:۰۷ دقیقه روز ۲۱ مهرماه حادثه‌ای هولناک در بازار آهن شادآباد رخ داد که منجر به وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ و در نهایت مرگ ۳ مرد شد.

به دنبال این حادثه، تیم‌هایی از سازمان آتش‌نشانی ، اورژانس، هلال‌احمر و شهرداری به سرعت به محل اعزام شدند. 

ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه، آتش‌نشانان در حین عملیات اطفای حریق با اجساد ۳ مرد مواجه شدند که بلافاصله مراتب را به پلیس و تیم جنایی گزارش کردند.

پس از اعلام این حادثه، بازپرس سیدموسی رضازاده از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی، به همراه تیم تشخیص هویت در محل حاضر شد. 

تحقیقات اولیه نشان داد که این آتش‌سوزی به دلیل انجام جوشکاری غیرمجاز در یکی از ۱۲۰ مغازه موجود در بازار رخ داده است. متأسفانه، در این حادثه ۲ مرد ۵۰ ساله ایرانی و یک مرد ۲۰ ساله افغان جان خود را از دست دادند.

به گفته شاهدان عینی، این افراد به محض مشاهده آتش‌سوزی به داخل مغازه‌های خود پناه بردند و با پایین کشیدن کرکره‌ها، در داخل مغازه‌ها حبس شدند که این اقدام منجر به سوختن آن‌ها شد.

بازپرس رضازاده اعلام کرد که اجساد به منظور بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده و با توجه به اهمیت این حادثه، تحقیقات گسترده‌ای در خصوص تعیین میزان تقصیر دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، به دلیل ایمنی ناکافی بازار، آغاز شده است. 

تیم جنایی و پلیس آگاهی تهران نیز پیگیر بررسی همه‌جانبه این پرونده هستند.

کدخبر: 1051069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی