برای سد معبر خودرو با ۱۱۰ تماس نگیرید!

به گزارش رکنا، سردار عبدالوهاب حسنوند اظهار کرد: سد معبر یکی از دغدغه‌های فرماندهی تهران بزرگ است که در حوزه کنترل فرماندهی مرکز فوریت‌های ۱۱۰ بخش‌های مختلفی داریم و با توجه به ساختار ترافیکی، انتظامی و امنیتی مولفه‌هایی تشکیل شده است.

معاون عملیات پلیس پایتخت با بیان اینکه قانون ماده ۶۲۹ قانون مجازات اسلامی، ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ماده ۴۰ قانون اساسی و ماده ۱۲ قوانین تخلفات راهنمایی و رانندگی در ارتباط با سد معبر است، افزود: بیشترین و مهمترین تماس‌های مردم با ۱۱۰ پلیس مربوط به سد معبر است بطوریکه روزانه ۷ تا ۸ هزار تماس برای پارک خودرو ثبت می‌شود.

به گفته وی، چنانچه خودرویی در مکان و جایی پارک نامناسب داشته باشد، به شهروندان توصیه می‌کنیم به جای تماس با ۱۱۰ برنامه «پلیس من» را نصب و از آن طریق اعلام مشکل کنند.

وی اضافه کرد: ۱۱۰ در دو نوبت کاری خودشان به چهار زبان انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی مسلط است و چنانچه امدادخواهی مسلط به زبان فارسی نباشد سریعا به کارشناس مربوطه ارجاع داده می‌شود.

افراد کر و لال چگونه با پلیس تماس بگیرند؟

سردار حسنوند در ارتباط با نحوه عملکرد سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ تاکید کرد: اگر شهروندان امکان تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را نداشتند، به عنوان مثال معلولیت جسمی دارند و یا در موارد بحرانی قرار دارند و امکان صحبت و تماس تلفنی ندارند می‌توانند به پلیس ۱۱۰ پیامک بزنند.

معاون عملیات پلیس پایتخت یادآور شد: ما برای این شهروندان سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ (سرشماره ۱۱۰۱۱۰) را پیش‌بینی کردیم تا بتوانند از طریق این سامانه و ارسال پیامک اخبار و گزارشات خودشان را به پلیس منعکس کنند.

وی ادامه داد: اپراتورها موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی به این پیامک‌ها اقدام کنند.

 

کدخبر: 1050293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟