بچه دار شدن دختر کم سن از مرد متاهل / رهایم کرد با بچه ام به گدایی افتادم + نظر کارشناسی

به گزارش رکنا، 12 سالم بود که مصرف تریاک را تجربه کردم، فکرش را بکنید آنقدر بی کس و بی پناه بودم که این پیشنهاد از سمت معتادی مثل خودم مثل یک معجزه بود. پذیرفتم و با او رفتم.

روی نیمکت بازداشتگاه که نشست سعی کردم جوری نگاهش نکنم که بابت زخم روی صورتش احساس ناراحتی کند. زخمی که از کنار لب تا گوشش ادامه داشت. 25 ساله ای که 40 ساله به نظر می رسید.

از او خواستم از خودش بگوید: اسمم نسرین است و 25 سال دارم.

متولد یکی از شهرهای خراسان هستم و به جرم سرقت خودرو اینجا هستم. البته من سرقت نکردم. به همراه فردی که با هم مواد می کشیدیم در خیابان برای خرید مواد پرسه می زدیم که تصادف کردیم و او متواری شد و من ماندم با خودرویی که مشخص شد سرقتی است. من ماندم و زخم روی صورتم که به خاطر تصادف ایجاد شد.

12 ساله بودم که با مشاهده مصرف مواد مخدر در خانه توسط پدر و مادرم من نیز پنهانی شروع به مصرف تریاک کردم. 14 ساله بودم که والدینم متوجه شدند و مرا به کمپ فرستادند. ترک کردم اما دیگر در این چرخه باطل افتاده بودم.

چند سال بعد با فردی که زن و بچه داشت از خانه فرار کردم و راهی تهران شدم. چند وقتی با او زندگی کردم و صاحب یک فرزند پسر شدم.  بعد از تولد فرزندم شوهرم مرا رها کرد و من با فرزندی خردسال بلامکان شدم و هر شب یک جا می خوابیدم و در واقع کارتن خواب شده بودم.

گدایی می کردم وتمام امید و دلخوشی ام توی زندگی فرزندم بود که او را نیز در یک تصادف از دست دادم. تنها و دلشکسته کنار خیابان نشسته بودم. جایی برای رفتن نداشتم. همانطور که گیج و خواب آلود مچاله شده بودم کنار خیابان صدای آشنایی را شنیدم. سرم را بالا کردم و مردی را دیدم که می شناختمش. مثل من معتاد بود اما بی خانمان نبود. از من خواست با او ازدواج کنم و به همراه هم با مادرش زندگی کنیم.

فکرش را بکنید آنقدر بی کس و بی پناه بودم که این پیشنهاد از سمت معتادی مثل خودم مثل یک معجزه بود. پذیرفتم و با او رفتم. در حال حاضر همسرم در کمپ ترک اعتیاد به سر می برد و من هم که به خاطر خرید مواد مخدر به اتهام سرقت خودرو اینجا هستم.

می دانم که همه این بلاها به خاطر مصرف مواد به سرم آمده است. کاش والدینم انقدر بی ملاحظه جلوی چشم ما مواد مصرف نمی کردند. می توانستم مثل خیلی از دخترها درس بخوانم و سرنوشت دیگری داشته باشم اما مواد مخدر مسیر زندگی ام را رو به سقوط قرار داد.

نظریه کارشناس

برای اینکه فرزند شما رفتاری را از شما بیاموزد نیاز به تربیت مستقیم نیست کودکان تماشاگران خاموش عادات رفتاری درست یا اشتباه والدین  هستند. وقتی والدین بی توجه به تاثیر منفی رفتار خود، به استعمال مواد مخدر در برابر دیدگان فرزندان خود می پردازند آلودگی فرزندان به این بلای خانمانسوز دور از ذهن نیست. نمی شود انتظار داشت که شما به عنوان والدین به مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر بپردازید و بعد فرزندان خود را از آن نهی کنید و گمان کنید به وظیفه والدینی خود عمل نموده اید.

کدخبر: 1048598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی