این مرد 3 بار پای چوبه دار رفت اما اعدام نشد / ماجرا چه بود؟

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، در تاریخ 26 اردیبهشت 1399، گزارشی مبنی بر قتل زن میانسالی به پلیس اعلام شد. مأموران بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و با جسد زنی که بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود، مواجه شدند.

 جسد با دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی قاتل به کارآگاهان اداره دهم آگاهی سپرده شد.

پس از بررسی صحنه جرم و بازبینی دوربین‌های مداربسته، پلیس موفق به شناسایی قاتل شد که از اقوام نزدیک مقتول بود. وی به سرعت بازداشت شد. مرد جوان در بازجویی‌ها به بازپرس گفت: “من اعتیاد شدیدی دارم و برای تأمین هزینه مواد مخدر و خرج زندگی‌ام، برای سرقت به خانه طوعی خانم رفتم. اما وقتی با مقاومت او مواجه شدم، با چاقوی آشپزخانه به او حمله کرده و او را به قتل رساندم.”

پس از اعتراف متهم و درخواست اولیای دم مبنی بر قصاص ، پرونده به دادگاه کیفری ارجاع داده شد و پس از بررسی دقیق، حکم قصاص برای وی صادر شد.

مقرر شده بود که مرد جوان در اردیبهشت امسال اعدام شود. اما در پای چوبه دار، از خانواده مقتول که از اقوام وی نیز بودند، فرصتی سه ماهه برای تهیه دیه گرفت.

با این حال، پس از اتمام این مهلت، موفق به پرداخت دیه نشد و صبح امروز برای بار دوم به پای چوبه دار رفت. با این وجود، توانست بار دیگر از خانواده مقتول فرصت 3 ماهه بگیرد.

در نهایت بنابر درخواست متهم و رضایت اولیای دم، او سه ماه دیگر مهلت زندگی یافت

 

کدخبر: 1047100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی