زندان و دیه مجازات تیراندازی شبانه در اتوبان / پسر5ساله معجزه آسا به زندگی برگشت

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از شامگاه بیست و هشتم اسفند ماه سال ۹۷ آغاز شد. درگیری چند مرد خلافکار که در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت داشتند از حوالی پل گیشا آغاز شد .آنها سوار بر دو خودرو BMW و  و ۲۰۶ به تعقیب یکدیگر پرداختند.

 تعقیب و گریز  در شب چهارشنبه سوری به حوالی اتوبان چمران کشیده شد و سرنشین خودرو ۲۰۶ که مرد ۲۷ ساله به نام میثم بود به سمت دو برادر که در خودرو BMW در حال فرار بودند حمله ور شد و به سمت آنها شلیک کرد .اما در ترافیک شبانه یکی از گلوله‌ها با پیشانی پسر ۵ ساله‌ای به نام آریا که روی صندلی جلو در خودرو پراید پدرش نشسته بود برخورد کرد و سر نشینان ۲۰۶ و BMWگریختند .

پسر5ساله در کما

 پیکر نیمه جان پسر ۵ ساله با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد .اما پزشکان اعلام کردند وی به کما رفته است.

 با اعلام گزارش تیراندازی خونین در اتوبان چمران ماموران پلیس به ردیابی سرنشین فراری پژو ۲۰۶ پرداختند .

در این میان مشخص شد دو برادر که سوار بر خودروBMW بودند نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده‌اند .

آنها که از ناحیه دست و پا و صورت زخمی شده بودند گفتند از قبل با میثم درگیر بوده‌اند و  او با چاقو و اسلحه آنها را زخمی کرده است.

پدر آریا گفت: پسرم روی صندلی شاگرد نشسته بود و ما در ترافیک گرفتار شده بودیم که یکباره صدای شلیک شنیدم و یکباره متوجه شدم یکی از تیرها با سر پسرم برخورد کرده است.

ردیابی متهم فراری در پارتی شبانه

با اطلاعاتی که ماموران پلیس به دست آورده بودند در اوایل سال نو رد  میثم را در یک پارتی شبانه در باغی در کردان یافتند و وی را بازداشت کردند .

متهم 27ساله منکر تیراندازی شبانه شد اما ماموران از خانه وی در اسلامشهر اسلحه وینچستر را یافتند.

بازگشت معجزه آسای آریا به زندگی

 در حالی که میثم اتهام تیراندازی را نپذیرفته بود حدود دو ماه بعد به طرز معجزه آسایی به هوش آمد و به زندگی برگشت.

 پزشکان اعلام کردند گلوله بدون آسیب به مغز وی از جمجمه اش عبور کرده است.

 به این ترتیب میثم حدود ۸ ماه بعد با قرار وثیقه یک میلیاردی از زندان آزاد شد .

در حالی که برای وی کیفرخواست صادر شده بود مشخص شد یکی از برادران BMW سوار در این مدت دست به جنایت زده و بازداشت شده است.

 وی اعتراف کرده بود بر سر فحش ناموسی با یک نفر درگیر شده و او را کشته است.

 وی پای میز محاکمه ایستاده  و به حکم قصاص محکوم شده بود.

محاکمه عامل تیراندازی در شب چهارشنبه صوری

 در حالی که نزدیک به ۶ سال از  شلیک شبانه در اتوبان چمران گذشته بود میثم  به اتهام ایراد جرح عمدی با سلاح گرم به کودک ۵ ، حمل و نگهداری سلاح و همچنین شلیک به دو برادر در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

در دادگاه

در ابتدای جلسه محمد شمس، وکیل پدر و مادر آریا درخواست اشد مجازات را مطرح کرد و گفت :آریا دو ماه در کما بود . وقتی به هوش آمد بخش‌هایی از بدنش حرکت نداشت .اما با جلسات کاردرمانی به زندگی عادی برگشته است. بر اساس مستندات پرونده متهم ،عمدی دست به شلیک زده .اگرچه او مدعی است قصد شلیک به آریا را نداشته. اما چون عمل وی نوعاً کشنده بوده و شلیک با اسلحه می‌تواند منجر به جنایت شود ، برایش تقاضای اشد مجازات دارم .

سپس متهم که حالا ۳۳ سال دارد در جایگاه ویژه ایستاد و اتهام شلیک عمدی را انکار کرد .

وی گفت :در درگیری و تعقیب دو برادر از ماشین پیاده شدم و با چاقو به آنها حمله کردم. من دست به شلیک نزدم و اصلا  پسر بچه  را در ماشین ندیدم.من اتهام شلیک را قبول ندارم.

در پایان جلسه قضات وارد شو شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده وی را به خاطر شلیک به آریا به پرداخت دیه و 75ماه زندان و به خاطر حمل و نگهداری سلاح به 4سال زندان محکوم کردند. وی همچنین به خاطر زخمی کردن دو برادر به پرداخت دیه محکوم شد.

خبر کیفری

 

کدخبر: 1045085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟