فیلم گفتگو با کلاهبردار حرفه ای که 140 زن و مرد به دنبالش بودند / 50 میلیارد به جیب زد + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: اوایل شهریور ماه امسال یک فقره پرونده از دادسرای ناحیه 10 تهران به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی گفت: طبق مستندات موجود در پرونده، شخصی 60 ساله با جلب اعتماد شهروندان تحت عنوان سرمایه‌گذاری  برای  واردات لوازم خانگی  اقدام به کلاهبرداری بالغ بر 400 میلیاردریال  از 140 شهروند کرده است.

سرهنگ مجیدی ادامه داد: کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه این کلاهبردار در محدوده جنوب تهران  شدند که با هماهنگی قضایی نهایتاً طی یک عملیات پلیسی متهم 16 شهریور امسال دستگیر و در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام پلیسی افزود: در تحقیقات بعدی مشخص شد متهم با وجوه کلاهبرداری اقدام به خرید ملک کرده است که با هماهنگی قضائی املاک و حساب های بانکی وی توقیف شد.

 معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران اظهار داشت که متهم در اعترافاتش عنوان کرده که با طمع انداختن شهروندان مبنی بر پرداخت سود زیاد به آنها اقدام به کلاهبرداری کردم و مبالغی را که از مال باختگان گرفتم از 200میلیون تا 20 میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده جهت انجام  تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی می‌باشد.

سرهنگ سعید مجیدی گفت: توصیه پلیس به شهروندان این هست که حتماً حتماً از سبدهای سرمایه‌گذاری مطمئن که از طرف بانک‌ مرکزی و بانک‌ها معرفی می‌شوند استفاده کنند.

ادعای عجیب متهم

مرد شیاد که 60 سال دارد در خصوص جزییات پرونده اش به رکنا گفت: من قصدم کلاهبرداری نبود و روزهای اول با پول مردم خرید می کردم و بعد از فروش لوازم خانگی سود آنها را هم پرداخت می کردم اما امسال با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی پیش آمد و چند نفر از افراد برای گرفتن پول هایشان به سراغم آمدند دیگر هیچ پول در بساط نداشتم به همین خاطر مدتی ناپدید شدم تا اینکه خودم را تسلیم پلیس شدم.

وی افزود: من 15 میلیارد و 700 میلیون تومان بدهکار هستم و مبلغی که شاکیان پرونده اعلام کردند دروغ است.

بنا بر این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کدخبر: 1043699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی