مرد شیاد با رسید ساختگی بدون پول فقط خرید می کرد / میلیارد به جیب زد + جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ عباس کرمی راد فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی که در کنار دستگاه های عابر بانک می ایستاده و از شهروندان درخواست می کند برای وی از دستگاه پول بگیرند و از طریق اپلیکیشن در تلفن همراه رسید جعلی به شهروندان نشان می داده که در اصل پولی به حساب شهروندان واریز نمی شد، پیگیری موضوع و دستگیری سارق کلاهبردار در دستور کار پلیس مترو قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پس از بازبینی دوربین های مداربسته و اقدامات فنی پلیسی هویت متهم را شناسایی نموده و در اختیار تمامی واحد هاش گشت قرار دادند. متهم در یکی از ایستگاه های مترو در حین انجام کلاهبرداری از یک خانم مسن رویت شد که به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد که عوامل پلیس با ترفند های پلیسی متهم را زمینگیر و دستگیر کردند. 

وی ادامه داد: در بازرسی از متهم تعداد 10 کارت بانکی متعلق به شهروندان کشف شد و متهم به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و فریب دادن شهروندان اعتراف کرد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم تاکنون 3 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت به شناسایی 10 نفر از شکات پرونده اشاره کرد و ادامه داد: متهم  برای تکمیل  تحقیقات اولیه و  کشف سایر جرائم احتمالی به کلانتری منتقل شد.

همچنین سرهنگ کرمی راد در پایان به شهروندان توصیه کرد: در ایستگاه های مترو به افراد ناشناس وجهی پرداخت نکنند و حد الامکان از دست فروشان و یا افراد دیگر که فاقد مجوز صنفی هستند خرید نکنند.

کدخبر: 1041650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟