کلاه ایمنی، سپر ایمنی موتورسواران/پلیس راهور تهرانی‌ها را به رعایت قوانین دعوت کرد

به گزارش خبرنگار رکنا، سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران در خصوص اهمیت استفاده راکبین موتورسوار از کلاه ایمنی و نقش آن در حفاظت از جانشان گفت: طبق ماده 167 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، عبور موتورسیکلت و موتورگازی از پیاده‌رو و اماکن شلوغ را ممنوع دانست و استفاده از کلاه ایمنی را به عنوان یک ضرورت برای حفظ جان راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت است.

سرهنگ کشیر ویژگی‌های یک کلاه ایمنی استاندارد را برشمرد و گفت: کلاه ایمنی استاندارد باید چانه را به خوبی پوشش دهد و طلق آن نیز در برابر ضربه و شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد. استفاده از کلاه ایمنی نه تنها از سر و صورت در برابر ضربه محافظت می‌کند، بلکه از چشم‌ها در برابر گرد و غبار، نور خورشید و سرما نیز محافظت می‌کند.

وی همچنین به تفاوت بین ایستادن و توقف در معابر اشاره کرد و افزود: ایستادن به معنای توقف کوتاه‌مدت وسیله نقلیه است، در حالی که توقف به معنای توقف طولانی‌مدت است. در برخی مکان‌ها ایستادن مجاز است، اما توقف به طور مطلق ممنوع است. رانندگان باید به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنند و از توقف در مکان‌های ممنوع خودداری کنند."

سرهنگ کشیر در پایان از شهروندان خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی استاندارد، به ایمنی خود و دیگران کمک کنند.

تفاوت بین ایستادن و توقف در رانندگی

بر اساس توضیحات سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن، تفاوت اصلی بین ایستادن و توقف در مدت زمان توقف خودرو است.

ایستادن: به معنای توقف کوتاه مدت خودرو است. به عنوان مثال، پیاده کردن مسافر یا بارگیری کوتاه مدت.

توقف: به معنای توقف طولانی مدت خودرو است که معمولاً به دلیل نبود پارکینگ مناسب صورت می‌گیرد.

مهم‌ترین نکته‌ای که سرهنگ کشیر به آن اشاره کردند، تفاوت بین محل‌های "ایستادن ممنوع" و "توقف مطلقاً ممنوع" است.

ایستادن ممنوع: در این مکان‌ها، توقف کوتاه مدت نیز ممنوع است.

توقف مطلقاً ممنوع: در این مکان‌ها، حتی توقف بسیار کوتاه نیز تخلف محسوب می‌شود.

سرهنگ کشیر همچنین به کمبود پارکینگ در شهر تهران اشاره کردند و بر اهمیت افزایش تعداد پارکینگ‌ها برای کاهش تخلفات پارک غیرمجاز تاکید کردند.

در واقع باید به رانندگان یادآوری کرد که به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنند و در مکان‌های ممنوع توقف نکنند. همچنین، بر اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی در شهر تاکید دارد.

کدخبر: 1022540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟