آغاز به کار دومین نمایشگاه فن نما/ برگزاری مسابقه ملی رباتیک در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سعید ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: دومین نمایشگاه فناوری و نوآوری «فن‌نما» با تمرکز بر حوزه‌های فناوری و نوآوری برای عموم شهروندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و شرکت‌ها و حول محور موضوعات مختلفی همچون محیط زیست، سلامت، شهر هوشمند، فولاد، خدمات شهری و... از دهم تا سیزدهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: برنامه‌های ویژه دومین نمایشگاه فن‌آوری و نوآوری «فن نما» شامل بخش آینده‌سازان است که به معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور از دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌پردازد، همچنین مسابقات ملی رباتیک و بازی‌های رایانه‌ای در طول نمایشگاه برگزار می‌شود و برندگان آن معرفی خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: جشنواره صنایع دستی نیز بخشی از برنامه‌هایی است که مراحل نهایی آن در نمایشگاه انجام می‌شود. علاوه بر این، حضور انجمن‌های بین‌المللی اختراعات و اهدای جوایز به برگزیدگان و شرکت هیئت‌های خارجی از ۱۳ کشور از دیگر برنامه‌های شاخص نمایشگاه است.

وی با اشاره به فضای نمایشگاه فن نما تصریح کرد: این نمایشگاه با فضایی بالغ بر ۹۰۰ مترمربع، محصولات و نیازهای فناورانه مختلف را به نمایش می‌گذارد، همچنین جلسات و گفت‌وگوهای مستقیم بین سرمایه‌گذاران، عرضه‌کنندگان فناوری و تأمین‌کنندگان مالی برگزار می‌شود.

ابراهیمی شهرداری اصفهانابراهیمی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری با کمیته‌های تخصصی خود در نمایشگاه حضور دارند و سعی می‌شود ارتباطات مؤثری در سطح ملی ایجاد شود، همچنین پیش‌بینی شده است از شهرها و استان‌های مختلف کشور بازدیدکنندگانی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای رفاه حال دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان، ۱۰ دستگاه اتوبوس در میدان بزرگمهر اصفهان برای سرویس‌دهی به نمایشگاه پیش‌بینی و هماهنگی‌های لازم با مدارس و دانشگاه‌ها برای تردد به نمایشگاه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه، رویدادهای آموزشی و ترویجی مختلفی برنامه‌ریزی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت رسمی نمایشگاه در این رویدادها شرکت کنند.

رونمایی از نخستین سکوی شهر هوشمند در دومین نمایشگاه فن‌نما

همچنین سعید فردانی گفت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در دومین نمایشگاه فن‌نما که از دهم تا سیزدهم مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می شود، با غرفه شهر هوشمند در خدمت همشهریان، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور و دانش‌آموزان است.

وی افزود: سازمان فاوای شهرداری اصفهان در نمایشگاه فن‌نما در هفت بخش شامل اپلیکیشن «اصفهان من» و قابلیت‌های جدید آن، اصفهان ربات (اصبات) و قابلیت مکالمه با آن، تصویربرداری شهری همچون تصویری هوایی، سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه، خدمات زمان‌بندی اتوبوس و خرید بلیت آنلاین اتوبوس، پلاک آبی هوشمند، سامانه سیگما و سامانه رفع تخلفات شهری به معرفی و ارائه خدمات هوشمند خود می‌پردازد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تاکید کرد: در یکی از این بخش‌ها از نخستین سکو یا پلتفرم شهر هوشمند که در راستای هوشمندسازی، زیرساختی بسیار مهم محسوب می‌شود، رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، در بخش «اصبات» یا اصفهان ربات نیز که قابلیت مکالمه دارد، پرسش و پاسخ به صورت صوتی انجام می‌شود.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 1046690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟