سخنرانی جنجالی پزشکیان در دانشگاه اصفهان/ راه حل پزشکیان برای مشکلات اصفهان چیست؟+فیلم
حجم ویدیو: 49.33M | مدت زمان ویدیو: 00:04:31

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مسعود پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: نباید منتظر کسی بمانید، معطل کاری نباشید، برای آینده‌مان، برای بچه‌هایمان، برای ایران عزیزمان باید بجنگیم و نباید خسته شویم. اگر به این باور داریم که می‌توانیم و اگر مردم بخواهند تغییر می‌تواند اتفاق بیفتد باید تلاش کنید.

وی افزود: ما برای ساختن ایران‌مان، برای حل مشکلات‌مان، برای زاینده‌رودمان، برای نشست زمین‌مان، برای هوای آلوده‌مان، برای حل مشکل کشاورزان‌مان، دامداران‌مان، صنعت‌گران‌مان، معلم‌مان، جوانان‌مان، زنان‌مان و دختران‌مان به یک نگاه دیگر، یک خیزش دیگر و یک روش دیگر نیاز داریم.

کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: این ما بودیم که نتوانستیم پاسخگوی این مشکلات شما باشیم. خداوند در قران می‌فرمایند هیچ مصیبتی دچار نمی‌شوید مگر از مشکلاتی که خودتان ایجاد کردید. ما این مشکلات را ایجاد کردیم.

پزشکیان1وی تصریح کرد: برادران، خواهران، دختران، مادران و پدران؛ اقوام مختلف از قشقایی‌ها تا بختیاری‌ها و ادیان مختلف؛ ما اگر بخواهیم مشکلی که در آن گرفتار شدیم، برای اینکه یک عده افراد از نظر علمی و کارشناسی و تجربه، بی‌تجربه بودند، کارشناس نبودند و علمی نبودند، برای ما و شما تصمیم گرفتند باید جلو بیاییم. بارها پشت تربیون و در قاب تلویزیون گفتم که هیچ‌کدام از این کارشناسان ما که مریض می‌شوند دنبال پزشک دوست و حزب اللهی و ریش‌دار نمی‌گردند، بلکه همه دنبال پزشک کارشناس و کاردان می‌گردند.

باید درهای اصفهان برای گردشگری باز شود

پزشکیان اضافه کرد: شما اگر امروز مریض شوید سراغ کسی می‌روید که تجربه و تخصص دارد و آن فرد ممکن است مذهبی نباشد و ممکن است دین و باور آن دین و باور ما نباشد، آن فرد اصلا ممکن است مرد نباشد. باید کارشناس بود تا مشکل را حل کرد. نمی‌شود بدون کارشناس مشکل را حل کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهد مشکل بیکاری و اشتغال اصفهان حل شود، یک راه ساده دارد، درها را باز کنند تا گردشگران بیایند. برای باز شدن درها دیپلماسی لازم است، باز شدن درها گفت‌وگوی علمی و کارشناسی می‌خواهد. با قهر کردن و رد کردن و قیافه گرفتن که مشکل مملکت حل نمی‌شود.

کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به سیاست خارجه خود گفت: ما باید بتوانیم با دنیا گفت‌وگو کنیم، باید بتوانیم با همدیگر گفت‌وگو کنیم، باید بتوانیم با جوانان‌مان گفت‌وگو کنیم. این جوانان سرمایه مملکت هستند، اگر نتوانیم با این جوانان، خواهران و دخترمان صحبت کنیم و با آنها برخورد چماقی و باتومی داشته باشیم، امکان ندارد کشور اصلاح شود.

پزشکیان2وی تاکید کرد: من به عنوان یک پدر اگر می‌خواستم با فرزندانم دخترانم، برخورد آمرانه کنم، امروز کسی نبودم که شما اینجا می‌بینید. با دستور و امر کردن و تهدید نمی‌شود آدم را اصلاح کرد. باید با زبان خوش با اینها صحبت کنیم، باید با منطق صحبت کنیم، باید بدانند دلسوزشان هستیم. من دلم می‌خواهد جوانان‌مان بهترین‌ها در دنیا باشند. ما می‌خواهیم فرزندان‌مان بهترین باشند، اما نوع گفت‌وگو و نگاه‌مان غلط است. جوانان ما تهدید ما نیستند آینده این ممکلت همین افراد هستند. جوانان ما امید و آرزوی این کشور هستند.

اگر مشکلات اصفهان را حل نکنیم، نمی توان در آن زندگی کرد

پزشکیان افزود: قهر کردن از صندوق یعنی رای دادن به کسانی که با آن وضعیت نگاه بسته‌شان به شما حکومت کنند. اگر می‌خواهید روندی که الآن حاکم است، حاکم نباشد، پای صندوق‌های رای بیایید و با حضورتان پشتیبان نگاهی باشید که دکتر ظریف، کارشناسان و دانشمندان برای حل مشکلات راه حل پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل آب زاینده‌رود، مشکل فرونشست، مشکل هوا و مشکل خاک، مشکل بزرگی‌ست. اگر در آینده نتوانیم این مشکلات را حل کنیم تصور نمی‌کنم در اصفهان بتوان زندگی کرد.

در این بخش دانشجویان به شعار (به اصفهان نفس بده زاینده‌رود رو پس بده) پرداختند.

کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به این شعار گفت: ما برای حل مشکل‌مان باید راه‌حل علمی و کارشناسی پیدا کنیم نه کارشناس‌هایی که الکی آمدند و پست گرفتند و کار می‌کنند و نه آدم‌هایی که برای جناح و دسته‌شان آمدند و پست گرفتند. ما برای حل مشکل نیاز داریم افراد دانشمند، نخبه و توانمند حضور داشته باشند و این افراد لزوما دوست من، حزب من و جناح من نیست.

پزشکیان3وی اضافه کرد: همانطور که موقع بیماری دنبال درمان می‌گردید درمان صنعت، کشاورزی، آب و راه کارشناسان خودش را دارد. شما ببینید برای فوتبال مربی از خارج می‌آورند که قرار است 11 نفر در زمین به رقابت بپردازند و روند هم تغییر می‌کند. مگر ما مربی در کشور نداریم؟ چرا افراد مذهبی را نمی‌آورند که مربی شود؟

پزشکیان خاطرنشان کرد: چه نسل z، چه آن نخبه‌ای که می‌خواهد از کشور برود، اگر بپذیرد در مقابل خدا علم و مهارت او یعنی کسی که فرشتگان ماه‌ها مقابل آن سجده کردند، آن موقع یک باور دیگر پیدا می‌کند. من برای مردم ما و ایران ما هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم اما قطعا نخواهیم گذاشت حق کسی را در چارچوبی که ما در اختیار ضایع کنند.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌ها اجازه نخواهیم داد دانشجوها را به خاطر داشتن اندیشه بیرون کنند. ما اجازه نخواهیم داد استاد را به خاطر فکر در دانشگاه بازنشسته و اخراج کنند. اجازه نخواهیم داد حقوق بازنشستگان، کشاورزان، اقوام، مذاهب و ادیان را نادیده بگیرند. ما فیلتری درست کردیم که همه ضد آن را استفاده می‌کنند و فقط یک عده دلال این وسط پول مفت می‌خورند. فیلترینگ مشکل کشور را حل نمی‌کند ما باید اندیشه‌ای دیگر و طرحی نو بیاوریم. باید نگاه و برخوردی دیگر پیدا کنیم. ما باید صدای محرومان، مظلومان، زنان و دختران را بشنویم. اگر نشنویم ما مشکل پیدا می‌کنیم نه آنها. اگر ما بخواهیم زور بگوییم آنها قطعا در آینده ما را از بین خواهند برد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1010032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟