تنها مجتمع فرهنگی مطبوعاتی کشور ده ساله شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ آئین گرامی‌داشت دهمین سالروز تأسیس مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان به عنوان نگین رسانه‌ای کشور با حضور علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان برگزار شد.

قاسم‌زاده شهردار اصفهان در این آیین ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اظهار کرد: شهادت رئیس جمهور اتفاقی بود که ناخوشایند بود اما امیدواریم منشا خیر و برکت برای کشور باشد، یکی از آثار و برکات این اتفاق این بود که دنیا فهمید کشور و انقلاب ما تثبیت شده است و این ارتعاشات نهال جان گرفته انقلاب را نمی‌تواند تکان دهد،اگر این اتفاق در کشورهای دیگری رخ می‌داد معلوم نبود چه سرنوشتی رخ می‌داد اما نهادی که بین مردم است با این ارتعاشات از بین نخواهد رفت.

مطبوعاتی4وی افزود: جهان با شتاب در حال تغییر و تحولات است در کنار این تغییر ه موضع می‌توانیم داشته باشیم اول اینکه در مقابل تغییرات مقاومت کنیم و در گذشته توقف کنیم. کسی که نتواند با زمان خود را تطبیق دهد و در مقابل تغییر و تحولات آن را درک کند و در گذشته متوقف شود در تاریخ محکوم به فنا و نابودی بوده است. 

شهردار اصفهان ادامه داد: نگاه دوم این است که همراه زمانه شویم و زمان را درک کنیم و هماهنگ زمان شویم که فرهیختگان نباید اینگونه باشند. موضع سوم این است که ما نسبت به زمانه سبقت بگیریم و خالق زمان باشیم. یا باید تابع زمان و محکوم زمان باشیم یا در گذشته بمانیم یا خالق زمان باشیم رسانه و فرهیختگان نباید در گذشته بمانند و یا همرنگ زمان می‌شوند، بلکه هنر یک فردی اقتدار رسانه این است که آینده را خلق می‌کند و خالق زمانه باشد. 

مطبوعاتیوی تصریح کرد: شرط بقای مجتمع مطبوعاتی این است که حداقل با زمانه حرکت کند و درک درستی از زمانه و فناوری و کنولوژی‌های جدید داشته باشد و یک قدم جلوتر خالق زمانه باشد و فردای ایران و اصفهان را ترسیم کنیم و برای اتفاقات و رخدادهای جدید در حوزه رسانه و اطلاع رسانی آماده باشد تا بتوانیم پیشگامی خود را حفظ کنیم. 

مطبوعاتی2قاسم زاده تصریح کرد: ساختمان به عنوان کالبد و زیرساخت بسیار مهم است همانطور که در این ۱۰ سال مجتمع محل تجمع و همکاری اصحاب رسانه شده است اما اگر نتوانیم نسبت به زمان حرکت کنیم معلوم نیست تا چه زمانی دوام بیاوریم و امیدوارم آینده اصفهان اینجا رقم بخورد و مجتمع مطبوعاتی ذهن عموم را برای ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده آماده کند و لازمه آن تشکیل اتاق فکر و آینده پژوهی است و آماده سازی ذهن عموم برای تغییرات جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین میثم ریاحی رئیس مجتمع مطبوعاتی اصفهان در این آئین اظهار کرد: هیئت مدیره چهار دوره مجتمع مطبوعاتی زحمات زیادی برای رشد این مجموعه کشیدند، مجتمع مطبوعاتی اصفهان تنها مجتمع فرهنگی مطبوعاتی کشور است که با حضور رسانه‌های مختلف تبدیل به یک نگین رسانه‌ای در کشور شده است.

مطبوعاتی3رئیس مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان با اشاره به تأسیس مجتمع مطبوعاتی در سال ۱۳۹۳ افزود: امیدوارم با پویا و فعال بودن بیش از پیش فعالان رسانه‌ای مجتمع مطبوعاتی در راستای تولید خبر و اطلاع رسانی همچنان سرزنده بماند.

همچنین احمدرضا دهانی عضو هئیت مدیره  مجتمع مطبوعاتی اصفهان در این آئین اظهار کرد: قاسم زاده شهرداری فعلی اصفهان که در زمان تأسیس مجتمع معاون فرهنگی شهردار بود، زحمات زیادی برای تاسیس این مجموعه کشید و با پیگیری‌های شبانه روزی او و ریش‌سفیدان و فعالان کهنه کار رسانه اصفهان این مجموعه به تأسیس رسید.

مطبوعاتی1گفتنی است مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان به عنوان نگین رسانه‌ای ایران سال ۱۳۹۳ در محل میدان لاله اصفهان تاسیس شد. همچنین نمایشگاه گزارش تصویری عملکرد 1402 در حاشیه این آئین برگزار شد.

در پایان این مراسم از خانواده شهید دریانوش تقدیر شد.

مطبوعاتی5اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1003677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟