جلسه راهبری پایاب سدسهند  به ریاست پاشائی فرماندار شهرستان هشترود تشکیل شد

 

به گزارش رکنا از هشترود؛ پاشائی در جلسه کمیته راهبری سد سهند اظهار داشت: متاسفانه این‌ همه تعلل و کم‌کاری به کار جمعی و مشارکتی در این شهرستان آسیب زده است.

وی افزود: بهره‌برداری از فازهای ۳،۴ و۲ به افزایش چند هزار تنی محصولات کشاورزی، رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود لذا تعلل در آن به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

فرماندار هشترود از مجریان و پیمانکاران پایاب سد سهند خواست در صورتی که اراده ی جدی برای انجام کار داشته باشند مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در مصرف آب کشاورزی اظهار داشت: همه ما باید به دنبال نهادینه شدن مصرف صحیح آب و ترویج این فرهنگ در جامعه باشیم تا ذره ای از آب‌های شهرستان به هدر نرود.

فرماندار هشترود  با اشاره به خودداری کشاورزان منطقه از مصرف بی‌رویه عنوان کرد: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند و هرگونه کشت هندوانه در اراضی پایاب سد ممنوع بوده و در صورت مشاهده آب آنها قطع خواهد شد.

وی با ضمن بیان اینکه طرح مطالعاتی فاز های ۲،۳و۴ بع اتمام رسیده تصریح کرد: در فازهای ۳و۴ بین سرمایه گذار و کشاورزان قراداد منعقد شده و در فاز ۴ بزودی قرارداد منعقد خواهد شد.

پاشائی در پایان بر تشکیل تعاونی آب بران در فازهای ۲،۳و۴ تاکید کرد.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

کدخبر: 950156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟