صدور بیش از 3 هزار اسناد کاداستری در روستاهای استان یزد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ مهدی اقبال، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رشد بالای صدور اسناد کاداستری اراضی و املاک روستایی گفت:  در سال گذشته مجموعا ۳هزار و ۴۰۰ سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شد که امسال فقط در هفت امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ جلد صادر شده است.

اقبال اظهار داشت: بر اساس قانون الحاق صدور سند برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن استان یزد و بر اساس تفاهم نامه با اداره ثبت اسناد و املاک در سال گذشته انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۴۳۶ جلد سند به عنوان سهمیه برای شهرها و روستاهای مشمول طرح در نظر گرفته شد که در پایان سال، بیش از ۳ هزار و ۴۶۱ جلد سند صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد با بیان اینکه عملکرد یکسال ۱۴۰۱ نسبت به سهمیه اعلامی ۲۳۳ افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: از این نظر، یزد  رتبه اول کشور را کسب کرده است.

اقبال با اشاره به اینکه در هفت ماهه اول سال ۱۴۰۱ مجموعا یکهزار و ۳۳۶ جلد سند در این بخش صادر شده است ، ادامه داد: امسال با رشد ۲۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۳ هزار و ۵۱۵ جلد سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

وی با درخواست از مردم مناطق روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای اسناد خود و نیز تعویض اسناد دفترچه ای یادآور شد: با توجه به اینکه سندهای دفترچه‌ای برابر قانون جامع حدنگار از درجه اعتبار ساقط شده ، با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد درباره وضعیت آمار امسال هم گفت: با تلاش های جهادی و نذر خدمت همکاران و همکاری گسترده هر دو مجموعه در قالب قانون ساماندهی ، سهمیه یکساله که حدود 3 هزار ۱۰۰ جلد بوده در ۶ ماه نخست سال محقق شد و امیدواریم با این روند  ، تا پایان سال رشد بالا و فوق العاده ای را در صدور اسناد روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شاهد باشیم.

یزد/سمیه گلابگیریان
 

کدخبر: 942321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟