ساخت کفش طبی برای کوتاهی پا

علائم هشدار دهنده کوتاهی پا

قبل از این که به روش درمان کوتاهی پا بپردازیم، لازم است به صورت مختصر علائم هشدار دهنده این عارضه را با شما در میان بگذاریم:

شایع ترین علامت که می تواند شما را متوجه کوتاهی پا کند، کمردرد است. اغلب این درد به صورت مزمن است. اما اگر به آن توجهی نکنید علائم دیگری مانند آرتروز گردن، درد در ناحیه زانو و پنجه پا هم ظاهر می شوند. نکته مهم این است که افرادی که بدون دلیل به این عوارض مبتلا می شوند، ممکن است درد آن ها به دلیل کوتاهی پایشان باشد. قطعاً ساخت کفش طبی و کفی طبی برای کوتاهی پا، مشکلات این را افراد را کاهش می دهد.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید، ثابت نبودن علائم است. یعنی افراد با توجه به شدت و عامل به وجود آورنده کوتاهی و یا نوع کوتاهی پا، می توانند علائم متفاوتی را بروز دهند. البته که شناخت این علائم به تشخیص علت بروز درد بسیار کمک می کند. برخی دیگر از نشانه های جسمانی ناشی از کوتاهی پا عبارتند از:

  • درد در نواحی پا، لگن و زانو
  • درد در ناحیه کمر
  • نداشتن تعادل در زمان راه رفتن و لنگ زدن
  • احساس بد و ناراحت کننده در زمان ایستادن یا خم شدن
  • دردهای زیاد غیرقابل تحمل در برخی اندام ها بدون علت
  • خستگی در زمان راه رفتن یا فعالیت

حتماً بایستی در صورتی که هر یک از علائم بالا را مشاهده کردید، برای درمان اصلی اقدام کنید. معمولاً ساخت کفش های طبی برای کوتاهی پا می توانند درمانی بسیار موثر باشند. گرچه قیمت کفش طبی بالاست اما سلامتی شما ارزش بیشتری دارد.

مراحل ساخت کفش برای کوتاهی پا

اطلاعاتی که در مورد طراحی و ساخت کفش های طبی ارائه می شود، برای کسانی که نیاز به این کفش ها دارند بسیار مفید است. به همین دلیل به ذکر مراحل ساخت این نوع کفش پرداخته ایم:

  1. اولین قدم برای ساخت کفی مخصوص کوتاهی پا، اسکن پا است. این اسکن می تواند تصویری دقیق و جزئی از پا را در اختیار ارتوپد و سازنده کفش قرار دهد.
  2. قدم بعدی هم بررسی تمام قوس ها و فرورفتگی های پا در تصویر اسکن شده پای فرد است.
  3. با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای موجود، مدل کفش بر روی مواد فایبر گلاس برش داده می شود. این مرحله به قطعه سازی مشهور است.
  4. پس از قطعه سازی، با کمک موادی مستحکم و نرم، قالب کفی کفش طبی برش داده می شود.
  5. حالا در این مرحله نوبت به رویه کفش می رسد. پس از آماده شدن کفی کفش، رویه را با موادی که قابلیت تبادل هوا دارند، ساخته و در نهایت هم رویه و کفی را به هم متصل می کنند.

تشخیص کوتاهی پا برای ساخت کفش مخصوص کوتاهی پا

زمانی که پزشکان به درستی تشخیص بدهند که فردی مبتلا به کوتاهی پا است، می توان برای ساخت کفش اقدام کرد. اما برای تشخیص کوتاهی پا، پزشکان ابتدا راه رفتن و ایستادن فرد را ارزیابی می کنند. پس از آن، اگر پزشک به کوتاهی و اختلاف در طول اندام ها مشکوک باشد، بیمار را برای رادیوگرافی اسکنوگرام معرفی می کند. این روش از بهترین روش های معمول در تشخیص شدت اختلاف طول اندام ها و تشخیص محل آن ها شناخته می شود. درحقیقت، با کمک این روش است که میزان دقیق کوتاهی پا مشخص می شود و پس از آن روش های درمانی تجویز می شوند.

ساخت کفش طبی در درمان کوتاهی پا موثر است؟

یکی از مهم ترین سوالات و ابهاماتی که در ساخت کفش های طبی برای کوتاهی پا برای افراد ایجاد می شود، این است که آیا واقعاً این کفش ها و کفی ها می توانند کوتاهی پا را درمان کنند؟

کوتاهی کاذب یا کوتاهی پا با استفاده از ساخت کفی طبی و کفش طبی درمان پذیر است. این کوتاهی که به دلیل انحراف ستون فقرات به وجود می آید، با استفاده از کفش های استاندارد طبی، درمان شده و تاثیر موفقیت آمیزی دارند. اغلب در این شرایط توسط کاردرمانگران به افراد توصیه می شود که در کنار استفاده از کفش طبی، برخی تمرینات را هم انجام دهند. معمولاً این تمرینات با تایید و تشخیص پزشک صورت می گیرد.

کلینیک ساخت کفش استاندارد طبی

اکثراً این سوال پیش می آید که برای ساخت کفش استاندارد طبی برای کوتاهی پا باید به کجا مراجعه کنیم؟ در پاسخ می گوییم که برای ساخت کفش استاندارد طبی بایستی از طریق کلینیک هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، اقدام کنید. این کلینیک ها نه تنها در حوزه ساخت کفش های طبی بلکه در زمینه ساخت کفی های طبی ویژه کوتاهی پا نیز فعالیت دارند. این مراکز به فرد کمک می کنند تا بتوانند برای پای خود شرایطی ایده آل و نرمان فراهم کنند. بی شک، ترکیب کفش های طبی و کفی های طبی می توانند به درمان کوتاهی پا کمک کنند. در مراکز ساخت کفی های طبی مانند کلینیک توانبخشی و ارتوپد فنی طراوت در غرب تهران، تجهیزات و دانش کافی برای ساخت این کفی ها و کفش های درمانی ویژه کوتاهی پا وجود دارد. به این ترتیب، توصیه می کنیم در صورت کوتاهی پا حتماً موضوع را جدی بگیرید و مراجعه به این مرکز را در نظر داشته باشید.

استفاده از اسکن پا برای ساخت کفش های طبی

اسکن پا، یکی از موضوعاتی است که در ساخت انواع کفش های طبی به آن پرداخته می شود. دستگاه های اسکنر، دستگاه هایی هستند که به صورت ثابت و متحرک از پای فرد اسکن می گیرند. برای ساخت کفشی مناسب نیاز است که از پای فرد اسکن گرفته شود. این کار برای اطمینان از تطابق و تناسب کفش با پای فرد انجام می شود. در کلینیک های ارتوپدی فنی، با دستگاه های اسکنر پیشرفته ای از پای فرد اسکن گرفته می شود.

حتی کسانی که دچار عارضه کف پا هستند هم می توانند با کمک این دستگاه از کفی های طبی مخصوص کف پای صاف که به صورت منحصر به فرد ساخته می شوند، استفاده کنند. همچنین افرادی که علاوه بر کوتاهی پا به صافی کف پا هم میتلا هستند با وجود این کفی ها می توانند مشکل خود را درمان کنند.

https://file.tesmino.ir/images/2024/10/images_1728629032_6708c9281afaf.jpg

قیمت کفش طبی برای کوتاهی پا

معمولاً اولین اقدامی که افراد برای داشتن کفش ها و کفی های طبی انجام می دهند، اطلاع از قیمت ساخت است. با در نظر گرفتن مشکلات هر فرد، کارشناسان فعال در کلینیک های ارتوپد فنی، یک نوع خاص از کفش و کفی را ساخته و در اختیار فرد قرار می دهند. پس از جمله عوامل تغییردهنده قیمت ساخت کفش های طبی برای کوتاهی پا، متریال، نیاز فرد و رعایت نکات مهم در ساخت کفش است. هرچه کفش خاص تر باشد، بدون شک قیمت هم افزایش پیدا می کند.

کدخبر: 1052497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟