چینی ها در هشترود کارخانه آلومینیم می سازند /به کارگیری هر گونه اتباع افغانی در تمامی حوزه های کاری در این شهرستان ممنوع است

 

به گزارش رکنا از هشترود ؛ ابوالفضل پاشایی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان  اظهار کرد: ساخت شهرک صنعتی خصوصی، ساخت کارخانه کاغذ سازی، ساخت نیروگاه خصوصی تولید برق و ایجاد شهرک تولید مواد خوراکی و دارویی در این شهرستان با کمک فرمانداری در حال انجام است و با توافقی که با سرمایه گذاران چینی انجام شده است کارهای اولیه ساخت کارخانه آلومینیم سازی توسط این سرمایه گذاران در شهرستان هشترود در حال انجام است و این سرمایه گذاران در صنعت آلومینیم سازی سه هزار میلیارد تومان در این شهرستان  سرمایه گذاری می کنند.

وی افزود: زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری در هشترود آماده بوده و تمامی ادارات دخیل در امر سرمایه گذاری موظف به همکاری با سرمایه گذاران هستند.

فرماندار هشترود  با بیان این که راه نجات منطقه هشترود تولید محصولات مختلف است و باید در این راه اقدامات موثری انجام داد تا شاهد به صفر رسیدن آمار بیکاری در سطح شهرستان باشیم، گفت: رضایت کشاورزان و الگوی کشت باید در دستور کار اداره جهاد کشاورزی قرار گیرد تا وضعیت کشاورزی منطقه بهبود یابد و در مصرف آب صرفه جویی شود.

پاشایی ادامه داد: در روستاها با مشکل آب آشامیدنی و راه مناسب روبرو هستند و تمامی سعی ما بر این است که بر این مشکلات غلبه کنیم.

پاشایی تصریح کرد: در حال حاضر در حال تهیه شناسنامه برای روستاهای شهرستان هستیم که سعی می کنیم مشکلات روستاها و ویژگی ها و استعدادهای هر روستا  با کمک دهیاران و شوراهای اسلامی استخراج شود ودر آن شناسنامه درج گردد  و طبق آن برنامه در جهت کاهش مشکلات و اولویت بندی آنها در جهت حل مشکلات اولویت دار،  اقدام اساسی توسط مسئولین و متولیان امر صورت گیرد.

وی اساسی ترین مشکل روستاها را در زمینه  راه و آب آشامیدنی عنوان کرد و افزود: تلاش فرمانداری و تمامی ادارات این این است که انشالله در اسرع وقت مشکلات روستاها در هر زمینه خصوصا در زمینه راه و آب آشامیدنی  حل و فصل شود . 

فرماندار هشترود در ادامه از ایجاد کشتارگاه صنعتی و کشتارگاه مرغ خبر داد و گفت: ایجاد کارخانجات صنایع غذایی یکی از نیازهای منطقه می باشد و عدم نظارت مناسب و عدم مصالحه درست از طرف دولتی‌ها، مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است و این مهم، نیاز به ترمیم دارد. 

وی خاطرنشان کرد: ساخت چهار پل آسیب دیده در سیل سال‌های گذشته در حال اتمام است و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی از بهبود وضعیت تصفیه خانه آب شرب هشترود در آینده خبر داد و افزود: احیای چهار تالاب موجود در منطقه الزامی بوده و ما برای ساماندهی این تالاب‌ها از ظرفیت سد سهند استفاده خواهیم کرد وی نمونه بارز این تالاب ها را در روستای ذوالبین عنوان کرد و گفت : با اقداماتی که در حال انجام است قرار است از سد سهند در جهت احیای تالاب ذوالبین استفاده شود تا در آینده شاهد رونق و زنده شدن دوباره این  تالاب باشیم.

نماینده عالی دولت در هشترود متذکر شد : اگر ما بتوانیم تالاب های خشک شده را احیا کنیم در جهت جذب توریست نیز در  منطقه نقش خوبی ایفا نموده ایم چون این مناطق واقعا دیدنی و منحصر به فرد هستند.

وی در پایان یاد آوری کرد : طبق بخشنامه ای که در فرمانداری منعقد شد به کارگیری هر گونه اتباع افغانی در تمامی حوزه های کاری در این شهرستان ممنوع است و اتباع  افغانی  نباید در سطح منطقه مشاهده شوند.

 

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

کدخبر: 937834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟