98.7 درصد روستاهای همدان از راه آسفالته برخوردارند/ افزایش ترددهای اربعین از محورهای همدان

به گزارش رکنا از همدان؛ مهرداد آهکی تصریح کرد: ۹۸.۷ درصد راه های روستایی استان همدان آسفالت شده و فقط آسفالت کمتر از ۲ درصد آن باقی مانده است که شامل ۱۳ روستا بوده و اکثر این روستاها نیز زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی افزود: هم اکنون عملیات آسفالت راه های روستایی: دولت آباد- ورکش ، بابا رستم-قشلاق، تواله-اسدآباد، شریف آباد-اکبر آباد، پریان، هریرز و مالچه- ایرانه جمعا به طول ۲۰ کیلومتر به اتمام رسیده است و در طی هفته دولت افتتاح خواهند شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان بیان کرد: هم اکنون عملیات ساخت ۱۰ کیلومتر از راههای روستایی استان در دست اقدام اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان قرار دارد و امیدواریم با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار مورد نیاز در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر ۸۰ کیلومتر از راه های روستایی استان بهسازی و روکش آسفالت شده است و این عملیات تاپایان فصل کاری ادامه خواهد داشت.

 آهکی ادامه داد: همدان در برخورداری از راه های روستایی آسفالته رتبه سوم کشور را دارد و با برنامه ریزی های انجام شده امیداوریم عملیات ساخت راه روستایی ۱۳ روستا باقی مانده نیز بزودی تکمیل شود.

1510ba6f-9d04-48e2-9393-7423dfbcabda

افزایش ۶.۴٪ درصدی ترددها در محورهای استان همدان نسبت به مدت مشابه پارسال 

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی ۲۷ مرداد ماه تا کنون آمار تردد در محورهای همدان افزایش ۶.۴٪ درصدی را نشان می دهد.

مهرداد آهکی گفت: از ابتدای طرح اربعین حسینی ۸ میلیون و ۶۰۰ تردد با سامانه های تردد شمار به ثبت رسیده است و این درحالیست که پارسال در طی این مدت ۸ میلیون و ۳۰۰ تردد به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر زوار اربعین قرار گرفته است گفت: تمهیدات و پیش بینی های لازم برای سهولت در تردد زوار حرم حضرت ابا اعبدالله حسین (ع) از پایانه های مسافری استان همدان در نظر گرفته شده است و از ابتدای طرح اربعین تا کنون افزون بر ۶ هزار زائر در قالب ۲۷۷ سفر به مرزهای مهران و خسروی رهسپار شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره نرخ هر مسافر عنوان کرد: نرخ هر مسافر در ناوگان ۲۵ نفره ۴۲۰ هزار تومان، ناوگان ۳۳ نفره نرخ هر نفر مسافر ۳۵۰ هزار تومان و ناوگان ۴۴ نفره نرخ هر نفر ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: نرخ تعیین شده با احتساب یکسر خالی بودن ناوگان است زیرا حداکثر ظرفیت ناوگان استفاده و جبران خسارات به صاحب ناوگان و شرکت حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود.

آهکی با تاکید بر اتقاء ایمنی راههای استان همدان گفت: با توجه به گرمای هوا و تردد زوار با استفاده از خودرو شخصی، پیش بینی می شود اغلب این سفرهای در طول شب انجام شود و راهداری استان نسبت به تعمیر و راه اندازی سیستم های روشنایی بخصوص در گردنه اسدآباد اقدام نموده است.

گفتی است: ۹۵ درصد از سیستم های روشنایی و چراغ های چشمک زن در محورهای استان همدان تعمیر و راه اندازی شده اند و همچنین سیستم روشنایی گردنه اسدآباد بطول ۱۴ کیلومتر فعال و در حال بهره برداری می باشد.

کدخبر: 923925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟