اولتیماتوم رئیس‌جمهور به راه‌اندازی کارخانه آرد یاسوج

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ بعدازظهر امروز (دوشنبه ۲۶ تیرماه) سید ابراهیم رئیسی در حاشیه افتتاح کارخانه قند یاسوج گفت: این کارخانه در مسیر تولید قرار دارد و امروز شاهد کارگران با نشاط و خانواده‌ها و فرزندان بودیم. امید است که کارخانه روز به روز بهتر شود.

رئیسی با بیان اینکه این کارخانه به همت ستاد اجرایی فرمان امام، استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان توانست احیاء شود، افزود: بیش از ۴٠ واحد صنعتی و تولیدی در استان فعال شدند و واحدهایی که طی چند سال راکد بودند به دست مدیران باکفایت احیا شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برنامه واحدهای صنعتی، تولیدی و اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد، بیان کرد: تاکنون حدود ۵ هزار واحد تولیدی و اقتصادی راکد و نیمه‌فعال به چرخه تولید بازگشته است. مشکل اشتغال را باید با فعال کردن بخش تولیدی برطرف کنیم و این به همت همگان نیازمند است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: با احداث کارخانه قند حدود ۸۰۰ نفر مشغول به‌کار شدند. از طرفی حدود 118 هزار نفر در طرح‌های کشاورزی و معدنی و صنایع مختلف فعالیت دارند. این واحدها سبب کاسته شدن میزان بیکاری، افزایش امید و میزان اشتغال در کشور شده است.

وی در خصوص احیای کارخانه آرد، گفت: از سازمان اقتصادی کوثر تقاضامندم که حداکثر حدود دو ماه آینده نسبت به راه‌اندازی این کارخانه اقدام کند در غیر اینصورت به سازمان دیگری واگذار می‌شود.

رئیسی عنوان کرد: متاسفانه این کارخانه با یک ظرفیت محدود فعالیت دارد، نمی‌توانیم شاهد این همه ثروت باشیم درحالی‌که این کارخانه ظرفیت زیادی برای تولید دارد.

وی ادامه داد: کارخانه قند و آرد در نقطه مرکزی شهر یاسوج قرار گرفته است؛ چشم و امید مردم استان به واحدهای تولیدی و مخصوصا  به این کارخانه‌ها است.

رئیس جمهور ابراز کرد: امروز مسئولیت مهمی به اسم رشد تولید داریم و این ماموریت مشترکی است که باید بتوانیم کارنامه درخشانی در رشد تولید داشته باشیم و این اقدام شدنی است. کشور ایران دارای ثروت و ظرفیت‌های زیادی است و واژه "مگر می‌شود" در فرهنگ ما جایی ندارد.
 
گفتنی است؛کارخانه قند یاسوج در سال ١٣۴۴ به‌عنوان نخستین کارخانه در کهگیلویه و بویراحمد  و با تولید روزانه یک‌هزار تن قند و شکر آغاز و در ١٣۴۶ به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه از دی‌ماه سال ١٣٩۵ به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و بومی واگذار شد که بنا به دلایلی راکد و یا نیمه‌فعال ماند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد