کلاهبرداری میلیاردی سایت خرید و فروش رمزارزهای بی ارزش!/فریب وعده سود بالا را نخورید!

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان کرمانشاهی و طرح شکایت تحت عنوان کلاهبرداری با سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک سایت کلاهبرداری در قالب یک شرکت صوری با تبلیغات گسترده و وعده سود بالا، اقدام به کلاهبرداری 33 میلیارد ریالی از شهروندان کرده است.

سرهنگ کسانی یادآور شد: در بررسی های مقدماتی مشخص شد مالباختگان طی آشنایی با سرمایه گذاری که خود را نماینده یکی از سایت خرید و فروش ارز دیجیتال معرفی کرده بود و با پیشنهاد سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها و سپس اعطای سود زیاد آشنا شده و ضمن انتخاب برنامه سرمایه گذاری خود از جدول پیشنهادی به مدت کوتاهی سود دریافت کرده بودند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد سایت مذکور، پلتفرمی مشابه صرافی های خرید و فروش ارز دیجیتال داشته و کاربران ضمن ایجاد حساب کاربری اقدام به انتقال سرمایه خود در قالب ارز تتر به سایت به منظور انجام معاملات ارزی و اخذ سود کرده که پس از مدتی، کلاهبرداران دسترسی کاربران به سایت و حساب کاربری را قطع کرده اند.

وی افزود: در واقع فعالیت اصلی این سایت به صورت هرمی و جذب زیر مجموعه و در نهایت خرید و فروش توکن‌های ارز دیجیتال با مارکت کپ بسیار پایین (بی ارزش و بی پایه ) بوده و اغلب توکن های معرفی شده وجود خارجی نداشته و سود اختصاص یافته به کاربران جنبه ترید نداشته و ترفندی پانزی بوده است.

سرهنگ کسانی تصریح کرد: با توجه به تلاش کارشناسان پلیس فتا در استان کرمانشاه یکی از سرشاخه های این سایت کلاهبرداری که برای جلب اعتماد کاربران اقدام به انجام فعالیت های پوشش در قالب اقدامات خیریه می کرد، مورد شناسایی قرار گرفت و در یک عملیات فنی و پلیسی، دستگیر و به پلیس انتقال داده شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر جرم ارتکابی خود شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

وی همچنین با هشدار به شهروندان گفت: از کاربران فضای سایبری می خواهیم قبل از ورود به هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه به عواقب آن بیندیشند و هرگز تحت تاثیر تبلیغات متعدد و پیشنهادات اغواکننده که در حوزه سرمایه گذاری پانزی و هرمی و یا عناوینی که توسط افراد یا شرکت های معتبر ارائه می گردد، قرار نگیرند.

 

کدخبر: 1051190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟