رضایی کوچی : درسه سال فقط 800 هزار واحد مسکونی ساخته شده است/ بین آمار وزیر راه قدیم و جدید تفاوت فاحشی وجود دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، محمدرضا رضایی کوچی اظهار داشت: چیزی که خانم صادق در گزارش خود ارائه دادند، نشان از ساخت 30 هزار واحد مسکونی در قالب اجاره 99 ساله و 300 هزار واحد مسکونی در بخش روستای و بافت های فرسوده هست که در مجموع نزدیک 800 هزار واحد طی سه سال ساخته شده است. این در حالی بود که وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن را داده بودند.

رضایی کوچی افزود: آمارهای وزیر سابق از ساخت یک میلیون و 600 هزار واحد خبر می داد. به همین دلیل ما یک کمیته ای را مشخص کردیم که دقیقا وضعیت فعلی و آمار واحدهای ساخته شده و یا در دست اقدام و به بهره‌برداری رسیده را مشخص کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس از کوتاهی بانک ها در ارائه تسهیلات نیز سخن گفت و افزود: بر اساس قانون وقتی بانک ها تسهیلات ندهند، سازمان امور مالیاتی باید از بانک ها مالیات اخذ کند ولی تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

بر این اساس رییس سازمان امور مالیاتی ترک فعل کرده است و باید پاسخگو باشد . ما علاوه بر رییس سازمان امور مالیاتی، از رییس دیوان محاسبات هم دعوت کرده‌ایم در نشست بعدی ما که روز سه شنبه برگزار می شود، حضور یابد.

نماینده مردم جهرم در مجلس دوازدهم افزود: با وزیر اقتصاد هم در این باره مکاتبه کرده‌ایم و ان شاالله در اولین نشست بعد از تعطیلات مجلس جلسه ای با ایشان هم خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: مجلس و دولت باید موضوع مسکن را در اولویت کارهای خود قرار  دهند. این که برخی‌ها مدام به دولت القا می کنند چنانچه بانک ها تسهیلات بدهند، افزایش نقدینگی به وجود می آید که در نتیجه افزایش تورم را به همراه خواهد داشت، گزاره‌ای کاملا اشتباه است. نقدینگی وقتی وارد بازارهایی مثل ارز و طلا شود موجب بروز تورم می شود ولی در بخش زیرساخت ها نه تنها افزایش تورم نداریم بلکه موجب رونق تولید و اشتغال هم خواهد شد. من معتقدم دولت باید با نگاهی جدید به این موضوع ورود کند.

 

کدخبر: 1048560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟