با FATF مشکلی از معیشت مردم حل نمی‌شود/ سوءمدیریت‌ها باعث مشکلات عدیده در کشورمان شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، در حالی که رییس جمهور در نشست خبری خود، رفع ناترازی‌ها، کمک به معیشت مردم و حل مشکل تحریم را تا حدود زیادی منوط به پیوستن ایران به این کنوانسیون بین‌المللی(FATF) برمی‌شمرد و از ارسال نامه‌ای (به زودی) به مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره سخن می‌گفت، برخی نمایندگان مجلس هنوز این امر را باور ندارند.

هوشنگ هادیان پور نماینده مردم شازند در مجلس دوازدهم از آن جمله است.  

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: گروه ویژه اقدام مالی کنوانسیونی در اروپاست که برای سلطه بر کشورهای مستقل ایجاد شده و منظورشان جلوگیری از پولشویی از یک طرف و مبارزه با تروریسم از طرف دیگر است.

وی تصریح کرد: ما به این کنوانسیون نیازی نداریم زیرا اولاً ما قانون پولشویی را داریم و نیازی به آن‌ها نیست.

نماینده مردم شازند در مجلس  افزود : دوم آن که مفهوم تروریست از نظر ما با آن چه مورد نظر FATF است، فرق دارد.

هادیان پور ادامه داد: از نظر ما تروریست به کسی اطلاق می‌شود که به ناحق مسلمان‌کُشی می کند؛ یعنی داعش و منافقین تروریست هستند ولی از نظر آن‌ها سپاه که نیروی نظامی کشور ماست و از کیان انقلاب و مسلمین دفاع می‌کند، تروریست است.

این نماینده مردم شازند تصریح کرد: اگر ما برای پیوستن به FATF تن بدهیم در حالی که صدور انقلاب به دیگر کشورها نیاز به حمایت از غزه و لبنان دارد و ما هم آن را انجام می‌دهیم، سپاه و افراد کشور ما را تحریم می‌کنند.

هادیان‌پور در پاسخ به این سوال که" چگونه می‌توان بدون ارتباط با دنیا، گره‌های مالی، اقتصادی و معیشتی را برطرف کرد؟"  چنین گفت:  تن دادن به FATF باعث سرایرز شدن دلار به مملکت ما نشده است. من اعتقاد دارم نه FATF  و نه ارتباط با آمریکا و نه برجام باعث بروز و ظهور مشکلات در کشور ما نشده است بلکه این سوءمدیریت‌هاست که باعث بروز مشکلات عدیده در کشورمان شده است.

وی افزود: اگر ارتباط با آمریکا از طریق FATF ، پذیرفتن برجام و از دست دادن انرژی هسته ای باعث رشد کشور می‌شد، پس الان باید مصر و یا مکزیک که حیات خلوت آمریکا هستند و یا پاکستان که ارتباط نزدیکی با آمریکا دارد، الان وضعیت خوبی داشته باشند و در شمار کشورهای توسعه یافته به شمار بیایند.

کدخبر: 1042053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟