مردم را گول نزنید  / فرمول  عجیب  دولت پزشکیان برای افزایش حقوق سال 1404 ! / پس وعده هایتان چه شد ؟!

سخن جدی سردبیر رکنا با دکتر پزشکیان : پس افزایش حقوق متناسب با افزایش تورم چه شد ؟!

دولت پزشکیان برخلاف تنها وعده آقای رییس جمهور در دوره انتخاباتی اش که تاکید داشت باید حقوق کارمندان و کارگران و بویژه بازنشستگان متناسب با تورم افزایش یابد و با همین تاکیداتش توانست بخشی از رای مردم را به سود خود جمع کند حالا بعد از سرکار آمدنش باز مانند دولت های قبل مهمترین وعده شان را نه تنها فراموش کرده است بلکه با گمراه کردن مردم سعی دارد افزایش 20 درصدی حقوق در سال 1404 را که برخلاف میزان افزایش تورم است کاملا منطقی جلوه دهد و با فرمولی عجیب مردم را گول بزند.

به آقای پزشکیان باید گفت به تاریخ چنین تصمیم گیری هایی که برخلاف منافع بخش عظیمی از مردم است و سفره مردم را روز به روز کوچکتر می کند  نگاهی بیندازد و از رویگردانی مردم و دلسردی آنها از تصمیم گیرندگان دولتی که متاسفانه هیچکدام از قشر مستضعف نبوده و درد پابرهنه ها و گرسنگان جامعه را نمی‌دانند درس بگیرد.

دلسوزانه می گوییم بازی با اعداد و ارقام به دور از واقعیت های ملموس در جامعه؛ نوعی توهین به شعور مردم است. مردم بخاطر شرایط اقتصادی و بحران های سریالی اقتصادی در زندگی شان همه به نوعی در اعداد و ارقام خبره شده اند، و دولتمردان که مطمئنا در جای گرم و نرم چنین تصمیمات بی رحمانه ای می گیرند بدانند دوره گول زدن مردم بسر آمده است چرا که آنقدر مردم زیر بار تورم و متناسب نبودن میزان افزایش حقوقشان با آن کمر خم کرده اند که دیگر تاب این گمراه کردن ها  را ندارند.

جناب پزشکیان به مردمی که به شما اعتماد کرده اند احترام بگذارید. دولتمردانتان در همین چند ماه اخیر نشان داده اند از مردم و درد مردم به دور هستند و باز دور باطل دولت های دیگر را تکرار می کنند . مگر خودتان نهیب نزدید چرا افزایش حقوق با میزان افزایش تورم متناسب نیست، پس این چه فرمول بیچاره کنی است که رییس سازمان برنامه و بودجه تان نسخه ان را پیچیده است.

مطمئنا با بررسی این فرمول با کارشناسانی که شما همیشه معتقد هستید باید کارشناسان نظر بدهند در رکنا ثابت خواهیم کرد که ظلم بزرگی در حال روی دادن است.

جناب پزشکیان فقط یک مثال اگر حقوق کارگر یا کارمندی 12 میلیون تومان باشد، با فرمول شما حقوق تقریبی اش 14 میلیون و 400 هزار تومان می شود، حالا مالیات کم نکنید بعد برای افزایش 28 درصدی شرط هایی می گذارید که شاید خیلی از مردم شرایطش را ندارند و حتی به وسوسه این 8 درصد اقدام کنند آنقدر هزینه هایشان بالا می رود که 8 درصد دربرابرش خیلی ناچیز است. حالا با روش دولت آقای رییسی که شاید رای دهندگان به شما مخالف مسیر برخی از دولتمردان آن شهید بزرگوار بوده اند بین حقوق بگیران بالا و پایین مانور می دهید، غافل از اینکه اگر کسی حقوق بالاتر می گیرد، چه شاغل چه بازنشسته، مطمئنا تلاش علمی، سابقه ای و جایگاهی بیشتری کشیده است و بیمه و مالیات بیشتری هم پرداخت کرده است، به جای اینکه از ترفند حمایت از  کم بگیران و عدم حمایت ازحقوق بگیران دیگر سطوح دست بردارید  به آن برای فریب اجتماعی سو استفاده نکنید، چرا که یک کارگر ساده و زحمتکش می داند چرا یک مدیر تحصیلکرده و با تجربه چرا بیشتر از او حقوق می گیرد. بیایید هر کسی را به اندازه خودش، سفره اش و مخارج و هزینه هایش و با میزان افزایش تورم درنظر بگیرید .چه شاغل و چه بازنشسته، باید حقوقشان به تناسب حقوق سال 1403 و به میزان افزایش تورم در سال 1404 افزایش حقوق داشته باشند و از نمایندگان مجلس هم انتظار می رود در بحث حق مردم با هیچکس مماشات نکنند.

در آخر بگویم رکنا برای روشنگری آقای پزشکیان و دولتمردانشان با وجود اینکه با آگاهی چنین تصمیماتی گرفته اند با کارشناسان گفتگوهای ویژه ای انجام خواهد داد تا مردم میزان فریب در افزایش حقوق و متضاد بودن آن با وعده های جناب پزشکیان که بدانند تنها جایی که دکتر پزشکیان قاطعانه ورود کرد و وعده داد همین افزایش حقوق متناسب با افزایش تورم بوده است و شاغل و بازنشسته را در یک سبد گذاشتند و ما منتظر عمل به وعده اصلی آقای رییس جمهور هستیم.

کدخبر: 1049454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی