110 اتوبوس برقی 12 متری از چه زمانی به تهران می آیند؟

به گزارش رکنا به نقل از مهر، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اعلام کرد: ناوگان حمل ونقل عمومی در تهران دچار رهاشدگی تاریخی بود اما در این مدت تلاش کردیم تا بتوانیم تا حدودی عقب ماندگی و فرسودگی دوره‌های گذشته را با اهتمام ویژه به این حوزه جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی شهر تهران حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد افزود: طبق قراردادی که با طرف چینی منعقد شده است ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به زودی به ناوگان حمل و نقلی پایتخت تزریق خواهد شد. هرچند که این تعداد نیاز شهرمان به اتوبوس را به صورت کامل مرتفع نخواهد کرد اما می‌تواند تا حدودی برای تسریع در روند خدمت رسانی به شهروندان راهگشا باشد.

۱۱۰ اتوبوس برقی به تهران می‌آید

محمدخانی با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس‌های چینی اوایل آبان‌ماه به خطوط اضافه خواهند شد، اظهار کرد: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی با طول ۱۲ متر اوایل آبان ماه به حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده می‌شود.

اتوبوس‌ها در کدام خطوط فعالیت می‌کنند

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به اینکه اتوبوس‌های برقی در کدام خطوط خدمت‎رسانی خواهند کرد توضیح داد: اتوبوس‌های چینی در خطوط برقی قدیمی، مرکز شهر، در میدان‌های شهدا، امام حسین و میدان بهارستان فعال خواهند شد.

توسعه حمل و نقل پاک در پایتخت

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های برقی بدون ایجاد آلودگی در پایتخت فعالیت می‌کنند بیان کرد: تهران در گروه کلان‌شهرهای پرتردد به حساب می‌‎آید و از این رو میانگین تردد وسایل نقلیه به صورت روزانه در این شهر بالاست. با توجه به فرارسیدن نیمه دوم سال و رویارویی با چالش آلودگی هوا تلاش می‌کنیم حمل و نقل پاک را گسترش داده و وسایل نقلیه برقی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

۱۰۵۰ اتوبوس نوسازی شده است

محمدخانی با بیان اینکه از همان ابتدای فعالیت در این دوره تاکنون ۱۰۵۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده است یادآور شد: دوره قبل مدیریت شهری ۸۰۰ اتوبوس فعال در خطوط وجود داشت که البته این عدد در این دوره مدیریت شهری به ۳ هزار رسیده است.

۳ هزار اتوبوس فعال در شهر وجود دارد

سخنگوی شهرداری تهران درباره فعالیت ۳ هزار اتوبوس فعال در خطوط پایتخت خاطرنشان کرد: این تعداد اتوبوس از طریق اورهال، واردات و تولید داخل تأمین شده است. روزانه حدود ۲ تا ۳ دستگاه اتوبوس اورهال و به خطوط بازگردانده می‌شود چراکه با رفع نواقص سیستم حمل و نقلی اقبال عمومی به استفاده از آن‌ها بیشتر و تا حدودی آلودگی هوا هم مهار خواهد شد.

کدخبر: 1049878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟