باید سالانه ۱۰۰ هتل ۴ یا ۵ ستاره در کشور ساخته شود / صادرات صنایع دستی را باید از ۲۲۴ میلیون دلار به ۴۹۰ میلیون دلار افزایش دهیم

به گزارش رکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، سیدرضا صالحی امیری در دیدار رئیس جمهوری با مدیران و فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، بیان کرد: میراث‌فرهنگی محور هویت ملی، دینی و سیاسی ماست، گردشگری محصول ثبات، امنیت و دیپلماسی فرهنگی است؛ دیپلماسی فرهنگی یعنی روابط با ملت ها، شناخت اشتراک‌ها و گفت‌وگوی مشترک، صلح، ثبات و امنیت جمعی. از این منظر گردشگری بزرگترین ظرفیت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است.

صالحی امیری تصریح کرد: میراث‌فرهنگی ایران قدرت نرم ملی ایران است، همان‌طور که به قدرت سخت برای بازدارندگی دشمنان نیازمند هستیم، بیش از آن به قدرت نرم برای نمایش ظرفیت فرهنگی و تمدنی در نگاه جهانیان نیاز داریم؛ باید نگاه خود را به میراث‌فرهنگی و گردشگری تغییر دهیم. باید باور کنیم میراث‌فرهنگی و گردشگری به یکی از سه اولویت کشور تبدیل شود. 

او اظهار کرد: ما می‌توانیم در افق ۲۰ ساله با اتکا به ظرفیت هویت‌ساز میراث‌فرهنگی و گسترش ظرفیت گردشگری، با شعار وفاق با ایران و جهان به مرزی برسیم که گردشگری جایگزین صنعت نفت شود. 

سرمایه‌گذار موتور محرکه و پیشران صنعت گردشگری است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه قطار توسعه بدون حضور بخش خصوصی و مردمی به مقصد نمی‌رسد، افزود: سرمایه‌گذار موتور محرکه و پیشران صنعت گردشگری است و همچنین باید زمینه لازم را برای سرمایه‌گذاران خارجی را مهیا کنیم تا بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را رشد دهیم.

جذب ۱۵ میلیون گردشگر در پایان برنامه هفتم باید محقق شود

صالحی امیری با تاکید بر اینکه باید هدف جذب ۱۵ میلیون گردشگر را در پایان برنامه هفتم محقق کنیم، گفت: تمام دشمنان ایران با ابزار تحریم، ترور و تخریب تلاش می‌کنند ایران‌هراسی را در جهان گسترش دهند و ما تلاش می‌کنیم، با استفاده از ظرفیت‌های دنیای اسلام و همسایگان به مرز ۱۵ میلیون گردشگر در پایان برنامه هفتم برسیم. 

او ادامه داد: باید تلاش کنیم تعداد هتل‌های کشور از هزار و ۴۳۰ هتل به ۱۹۰۰ هتل برسد، یعنی باید سالی ۱۰۰ هتل ۴ یا ۵ ستاره در کشور ساخته شود، باید تلاش کنیم از ۶.۳ میلیون گردشگر خارجی به ۱۵ میلیون گردشگر برسیم. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: باید اشتغال در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی را از ۵۰۰ هزار شغل به یک میلیون شغل و صادرات آن را از ۲۲۴ میلیون دلار به ۴۹۰ میلیون دلار افزایش دهیم.

صالحی امیری تاکید کرد: شورای عالی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند تمام موانع موجود را از مسیر توسعه در این حوزه ها را بردارد.

کدخبر: 1049351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟