سید محمد مقیمی کاندیدای ریاست جمهوری شد

به گزارش رکنا،  سید محمد مقیمی  در چهارمین روز ثبت‌نام از نامزدها اعلام کاندیداتوری کرد.

سیدمحمد مقیمی از جمله دانشگاهیانی است که هر سه مقطع تحصیلی خود از کارشناسی تا دکتری را در دانشگاه تهران گذرانده و پس از آن به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده است و با فاصله زمانی کوتاه درجات علمی استادیاری، دانشیاری و استادی را طی نموده و در زمان ارتقا به عنوان جوانترین استاد تمام دانشگاه تهران در حوزه علوم اجتماعی و انسانی شناخته شده است.

رسانه‌های بیگانه و برخی کاربران فضای مجازی، در نخستین روزهای انتصاب مقیمی به ریاست دانشگاه تهران، او را بخاطر نگارش مقالات و کتاب‌هایی نظیر «مدیریت بر مبنای اخلاص؛ جوهره مکتب شهید سلیمانی» و «مدیریت بحران بر مبنای عذرخواهی به سبک سردار حاجی‌زاده» مورد هجمه قرار دادند.

مدیریت دانشگاه تهران در دوره اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ از نقاط عطف دوره مدیریتی مقیمی در دانشگاه تهران محسوب می‌شود که تجربه‌نگاری این دوران در قالب کتاب «روایتی از مدیریت میدانی در نبرد فرهنگی و رسانه‌ای در نماد آموزش عالی» منتشر شده است. مقیمی در سخنرانی‌های متعددی از سیاست «گفتگو با ذی‌نفعان» به عنوان سیاست اصلی در مدیریت اغتشاشات نام برده است.

تصویب سازوکارهای «خانه ملی گفتگوی آزاد» در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پی راه‌اندازی «خانه گفتگو» در ایام التهابات ۱۴۰۱ در دانشگاه تهران با حضور اساتید از طیف‌های فکری مختلف صورت گرفت.

 

کدخبر: 1004204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟