سرنوشت عجیب مقبره لطفعلی‌خان‌زند در بازار تهران  !

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، حجت نظری در جریان شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه شهردار جدید تهران در استفاده از نیروهای بازنشسته تجدیدنظر جدی را داشته باشد، اظهار کرد: امیدواریم آقای افشانی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی از تعطیلی برخی از موزه‌های تهران در روز جهانی موزه و نیز وضعیت پیش آمده برای آرامگاه لطفعلی خان زند در بازار Store تهران انتقاد کرد و گفت: همانطور که مستحضرید موزه نقش بسیار مهمی در انتقال میراث گذشته به نسل‌های بعدی دارد و اقدام ارزنده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای افزایش تعامل شهروندان با موزه‌ها، همزمان با گرامیداشت روز جهانی موزه، همچنان رایگان شدن بازدید از موزه‌ها و نیز افزایش ساعت بازدید که با استقبال بسیار گسترده شهروندان نیز مواجه شد در خور تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهر تهران این اقدام مبارک را تنها در موزه‌های زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشاهده کردیم افزود: در کنار این اقدام، خانه‌ موزه‌های زیرمجموعه شهرداری تهران نیز پذیرای شهروندان تا ساعت 22 بودند ولی متاسفانه موزه‌های مربوط به سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها اعم از موزه گمرک، موزه سکه، ارتباطات، ملک و موزه استاد صنعتی اجازه بازدید به شهروندان را نمی‌دادند و همگی بسته بودند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: زمانی که با رایگان کردن و افزایش ساعت بازدید، مخاطب زیادی به سمت موزه‌ها جذب می‌شوند، چه بهتر است که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و اماکن تاریخی ــ میراثی هم مشمول این طرح شود.

وی به وضعیت نامناسب آرامگاه لطفعلی خان زند در بازار تهران نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی گزارش‌های واصله سال‌هاست که مقبره لطفعلی خان زند در امامزاده زید مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته و در مقاطعی نیز انبار سنگ و فرش امامزاده بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مقبره در آستان مقدس امامزاده زید قرار دارد و تولیت استان برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه است، انتظار می‌رود شهرداری تهران گزارشی دقیق در ارتباط با وضعیت فعلی این مقبره و طرح‌های مرمت و توسعه امامزاده زید و نقش این مقبره در این طرح‌ها تهیه کند و با هماهنگی سه جانبه بین شهرداری، سازمان اوقاف و سازمان میراث فرهنگی در راستای احیای این میراث ارزشمند اقدام عاجل صورت گیرد.

نظری در پایان گفت: درباره گورستان تاریخی ظهیرالدوله که در سال 1377 به عنوان یک اثر ملی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت رسیده و شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیریت آن به دست پایگاه بسیج امامزاده صالح افتاده است و متاسفانه در حال حاضر نظارت مشخصی از سوی سازمان میراث بر آن صورت نمی‌گیرد و ورود به آن در اکثر مواقع ممنوع است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قاتل سریالی معروف درگذشت + عکس

زن جوان مچ شوهرش در فرودگاه گرفت / این مرد با یک زن دیگر قصد سفر به خارج را داشت + فیلم

ناگفته های تلخ دختر 14 ساله تهرانی از زندانی بودن در چنگال 5 پسر جوان بی رحم در باغ

نمایش آزار و مرگ جنجالی یک زن توسط 2 سرباز مرزی + عکس

مادر به رفتار شوهر و دخترش شک کرد و گلوی دخترش را برید + عکس

مادر نسیم بعد ازدواج او را وارد بازی خبیثانه ای کرد / شرط پدرناتنی چه بود؟ + عکس

قاتلی که جسد دخترتهرانی را تیکه تیکه کرد : روی هیتلر را سفید کردم! + فیلم گفتگو

تجاوز یک مرد به دختر 19 ساله اش / این دختر خودکشی کرد + عکس

مردی سر دختر 17 ساله اش را برید + عکس

2 دختر مسافر هواپیمای قشم دستگیر شدند / آنها جلوی هواپیما در باند فروگاه قشم خوابیدند

خواستگاری مهرداد خلبان ایرانی از یک دختر در آسمان فیلیپین + فیلم

قبل ازعروسی ماجرای صمیمی بودن عروس خانم بایک بازیگرمرد لو رفت+عکس

کدخبر: 381703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟