آتش سوزی مراتع مناطق شک‌میدان گیلانغرب را فرا گرفت

فرماندار گیلانغرب دوشنبه شب با اشاره به وقوع آتش سوزی در مراتع این شهرستان، گفت: منطقه شک‌میدان و چغالوند از توابع بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب واقع و بخشی از آن آلوده به مین و خمپاره عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی است که بر اثر آتش سوزی در این منطقه انفجارهایی نیز رخ می دهد که البته در برخی قسمت ها آتش مهار شده و در قسمت هایی همچنان تلاش برای مهار حریق ادامه دارد.

علیرضا نظری اظهار کرد: در چند ساعت گذشته همه نیروها با تمام توان و ماشین آلات و تجهیزات در حال مقابله با آتش سوزی هستند ولی آلوده بودن برخی از مناطق به مین و مهمات عمل نکرده مهار آتش در برخی قسمت ها را با مشکل مواجه کرده ولی با این وجود هم اکنون تمامی عوامل امدادی و دوستداران محیط زیست و اعصابی مدیریت بحران با تمامی ادوات و ماشین آلات در منطقه حضور دارندو پای کارند تا آتش به صورت کامل خاموش شود.

فرماندار گیلانغرب ادامه داد: این مراتع از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس و مشجر نیست.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

 

کدخبر: 1014113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟