انوشیروانی: وزنه‌برداری ایران آینده روشنی دارد/ باید توقعات مردم را برآورده کنیم

سجاد انوشیروانی  در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه از نتیجه حافظ قشقایی راضی است یا خیر، اظهار داشت: حافظ وزنه‌های خوبی در تمرینات به ثبت رساند به خصوص در 2 ضرب و با توجه به رکوردهایی که توسط ورزشکاران بر جای گذاشته شد، اگر وی رکوردهایش را در روز مسابقات می‌زد، می‌توانست به مدال برنز برسد. اما واقعأ وی چه در یکضرب و چه دوضرب خوب کار نکرد و امیدوارم در مسابقات آینده جبران مافات کند.

وی افزود: مثل روز روشن است بچه‌های ما خوب هستند و نهایت تلاش خودشان را انجام می‌دهند و مطمئنم خدا وزنه‌برداری ما آینده روشنی خواهد داشت. البته اکنون وزنه‌برداری ما با مشکلاتی مواجه است به نحوی که از همین چند ماه پیش‌آمدیم بارها عنوان کرده‌ایم برنامه‌ریزی ما باید طوری باشد تا در 3 یا چهار سال آینده به نقطه اوج خودمان دوباره برگردیم. قطعأ تا المپیک پاریس با داشته‌هایی که داریم و کم هم هستند باید به استقبال مسابقات برویم.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: نیم نگاه ما به این است تا چند جوان را که شناسایی کرده‌ایم و از آینده خوبی برخوردار هستند به ترکیب تیم اضافه کنیم. اما باید بپذیریم پتانسیل ما دچار مشکلات عدیده شده است، هر چند با توجه به زحماتی که مربیان استانی و همچنین خود خانواده این رشته متحمل می‌کشند باز هم از لحاظ کمی و کیفی دچار مشکل هستیم اما تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی متواضع شرایط را به سمتی ببریم که سهولت در بحث نسل‌سازی ایجاد شود. البته می‌‌خواهیم برنامه سال آینده تیم و نفراتی که مدنظر است را برای گزینشی آماده کنیم.

انوشیروانی با اشاره به اینکه برنامه اصلی آنها موفقیت در راه کسب سهمیه المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی هانگژو است، اینطور پاسخ داد: کسب سهمیه توسط وزنه‌برداران مخصوصأ در اوزان89، 102 و 102+ کیلوگرم برای ما در اولویت است هدف بعدی ما آماده کردن یک تیم پُرصلابت برای بازی‌های آسیایی هانگژو و همچنین جهانی سال 2023 است. برای آماده‌سازی تیم تا جایی که توانستیم و از عهده ما بر می‌آمد به بهترین شکل اردوها برگزار تا بچه‌ها کمبودی نداشته باشند اگر چه در این میان به دلیل بدهی مالیاتی و سایر مشکلات دیگر آن چیزی که ایده‌آل ما بود پیش نرفت اما آن چیزی که بر عهده ما بوده و از لحاظ کیفیت کار تلاش کردیم برای بچه‌ها کم نگذاریم. شک ندارم رفته رفته شرایط بهتر از این هم پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه استراتژی بهداد سلیمی کناره‌گیری از کمیسیون انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری است، اظهار داشت: استراتژی ما این بود بهداد سلیمی از حضور در این انتخابات انصراف بدهد تا به جای آن در انتخابات کمیسیون ورزشکاران آسیا به او سمتی در کمیته فنی تعلق بگیرد. بنا بر صحبت‌ها و رایزنی‌های خوبی که با رییس فدراسیون جهانی و همچنین اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی داشتیم به نقطه نظرات خوبی دست یافتیم. مطمئن هستم در کمیسیون ورزشکاران آسیا وی گزینش خواهد شد. این پیشنهاد به ما داده شده که در کمیته فنی آسیا کاندیدا شود و در آنجا رأی بیاورد. اما برای دور بعدی فدراسیون جهانی برنامه‌ریزی خواهیم داشت تا اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اینکه از هفته آینده ثبت‌نام از کاندیداهای این فدراسیون آغاز می‌شود، گفت: بنا به تصمیم گرفته شده از طرف وزارت ورزش انتخابات این فدراسیون 22 آذر آغاز و 10 روز کاری به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

انوشیروانی با اشاره به اینکه باید مردم مقداری صبر برای این رشته داشته باشند، تصریح کرد: از مردم و جامعه ورزشی خواهش دارم نسبت به شرایط وزنه‌برداری صبور باشند وزنه‌برداری یک نتیجه زمان‌بر است و طبق برنامه‌ریزی و برآوردی که داشته‌ایم تا در نزدیک‌ترین زمان بازخورد خوبی برای ما به همراه داشته باشد. پیش‌بینی ما این است که برای سال 2025 به اوج برسیم و قهرمان جهان شویم. همچنین در اوزان بالا، به خصوص در فوق سنگین باز هم ابتکار عمل را در اختیار بگیریم. خداراشکر 2 یا 3 نفر داریم که ظرفیت بالایی دارند تا مدال طلا برسند. یکی از مشکلات عمده ما نداشتن امکانات در استان‌ها است به نحوی که هیات‌های استانی ما از لحاظ زیر ساختی کیفیت خوبی ندارند و اگر هم داشته باشند به همت خود روسای هیات‌های استانی بوده است. تصمیم داریم تا 3 سال تمام سالن‌ها را بازسازی کنیم و کنار آن هم تجهیزات تازه‌ای به این رشته وارد کنیم. انشاالله وزنه‌برداری تا 2 سال آینده دوباره روی ریل توسعه قدم خواهد داشت. می‌خواهیم برای بازی‌های آسیایی 3 یا چهار مدال به دست بیاوریم و برای المپیک هم از 3 سهمیه‌ای که به ما تعلق گرفته راحت به 2 مدال طلا دست یابیم.تلاش می‌کنیم در راستای آن چیزی که مردم انتظار دارند پیش برویم. در این مدت هم که از طرف وزارت ورزش چه شخص وزیر ورزش، معاونان وی و حتی کمیته ملی المپیک اتفاقات خوبی برای ما صورت گرفته و از این بابت قدردان آنها هستیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 851489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟