گاریدو: ممکن بود همه چیز برعکس باشد

به گزارش رکنا، خوان کارلوس گاریدو در نشست خبری بعد از دیدار تیم فوتبال پرسپولیس مقابل استقلال که به برتری یک بر صفر سرخپوشان انجامید، اظهار داشت: نکته اول این است در تمام دنیا، نتیجه را تحلیل می‌کنند. یک صحنه می‌تواند نظر همه افراد را تغییر بدهد و شرایط را عوض کند. سرمربی همیشه وابسته به نتایج است.

باید از شرایطی که ایجاد شده است، لذت ببریم

وی با ابراز خوشحالی از پیاده شدن تفکرات خود در زمین تصریح کرد: باید از شرایطی که ایجاد شده است، لذت ببریم، چون همه کارهای ما درست از آب درآمده است. کار می‌توانست به همین شکل باشد و نتیجه فقط به‌خاطر یک حرکت عوض می‌شد. با این حال می‌خواستیم همین کار را در زمین انجام بدهیم و باید متوجه شویم که این فوتبال است. همه ما خوشحال هستیم و باید به تیم تبریک بگویم که بازی بسیار خوبی ارائه کرد.

می‌توانستیم یک بر صفر ببازیم یا بازی مساوی شود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه نتیجه مسابقه با یک حرکت ممکن است تغییر کند، خاطر نشان کرد: می‌توانستیم یک بر صفر ببازیم؛ صفر - صفر مساوی کنیم یا گل تساوی را در دقایق آخر دریافت کنیم. کار همان کار است. در آن شرایط نیز سرمربی همین تیم را انتخاب می‌کند. من نظرم را درباره فوتبال تکرار کرده‌ام. همه بازیکنان خیلی خوب بودند و بازی بسیار خوبی ارائه کردند.

همه بازیکنان از لحاظ تاکتیکی، تمرکز خیلی بالایی داشتند

گاریدو با بیان اینکه شاگردانش از دشواری دیدار با استقلال آگاه بودند، عنوان کرد: استقلال سختی‌هایی را در طول مسابقه تحمیل کرد. همه بازیکنان از لحاظ تاکتیکی، تمرکز خیلی بالایی داشتند و وظایف خود را انجام دادند. می‌توانم نام برخی بازیکنان را برجسته کنم، اما همه آنها عملکرد خوبی داشتند. کارهایی که در مسابقه نیاز داشتیم، انجام دادیم و کنترل بازی را در اختیار گرفتیم.

بازی تقریباً برابر بود و فشار بالایی داشت

وی با بیان اینکه لحظاتی در طول مسابقه ایجاد شد که نشان می‌داد پرسپولیس توانایی پیروزی را دارد، بیان کرد: استقلال همیشه خطراتی ایجاد می‌کرد. بازی تقریباً برابر بود و فشار بالایی داشت. به‌خاطر فشار زیادی که وجود دارد، خیلی سخت است فوتبال خوبی بازی کنید. با این حال دقایقی بود که فوتبال خودمان را بازی کردیم.

3 امتیاز خیلی مهمی برای ما در لیگ برتر بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اهمیت غلبه بر استقلال تصریح کرد: سه امتیاز خیلی مهمی برای ما در لیگ برتر بود. دربی بازی خاصی است و هواداران با این عملکرد و نتیجه خوشحال می‌شوند. به بازیکنان تبریک می‌گویم که با نظم کار و سخت تلاش می‌کنند. به همین دلیل است که آنها اعتمادبه‌نفس بالایی دارند. در این شرایط است که رقابت داخل تیم شکل می‌گیرد و سرمربی درباره ترکیب تصمیم‌گیری می‌کند.

می‌خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم

گاریدو در ادامه اظهار داشت: وقتی می‌خواهند تصمیم بگیرم بازیکن دیگری را انتخاب کنم، نمی‌توانم چنین کاری انجام بدهم. تجارب این‌چنینی داشته‌ام و زمان زیادی است که در فوتبال کار می‌کنم. از خودم بیشترین درخواست را دارم و می‌خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم.

امیری، رفیعی و محمدی پایه‌های قدرت استقلال را مهار کردند

وی در مورد اینکه توانست رامین رضاییان را از بازی خارج کند، تصریح کرد: تحلیل حریف و اینکه بدانیم حریف می‌خواهد چه کند یا بازیکنان بدانند مشکلات را در زمین چگونه حل کنند، نقطه کلیدی بازی بود. باید درباره میلاد محمدی، سروش رفیعی و وحید امیری صحبت کنم. آنها خیلی عالی بودند و کاری را انجام دادند که تیم به آن نیاز داشت. این نفرات پایه‌های قدرت تیم حریف را مهار کردند.

ممکن بود استقلال به گل برسد تا همه چیز تغییر کند

سرمربی پرسپولیس درباره کیفیت تیم استقلال و اینکه گفته می‌شود جواد نکونام ممکن است با این شکست از کار برکنار شود، خاطرنشان کرد: استقلال تیمی رقابتی و سخت است. جزئیات کوچکی در فوتبال می‌توانند نتیجه را تغییر بدهند. استقلال در همین بازی با یک حرکت ممکن بود به گل برسد تا همه چیز تغییر کند.

کارهای خوبی انجام دادیم و استحقاق پیروزی را داشتیم

گاریدو در مورد همتای خود در تیم استقلال بیان کرد: نکونام مانند من می‌داند فوتبال یعنی چه و می‌داند گاهی تحلیل خیلی عمیقی وجود ندارد. اگر ببرید، شرایط خوب است و اگر ببازید، شرایط بد می‌شود. بازی سختی را پشت سر گذاشتیم و جزئیات کوچک می‌توانست نتیجه را تغییر بدهد. استحقاق پیروزی را داشتیم و کارهای خوبی داخل بازی انجام دادیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شانس را چقدر در پیروزی پرسپولیس مؤثر می‌داند، عنوان کرد: هر چیزی که شما فکر می‌کنید!

می‌دانستم در پرسپولیس از ما برد می‌خواهند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره نقش تعویض‌ها در تغییر نتیجه دربی گفت: خودتان ارزیابی کنید. می‌دانستم به پرسپولیس آمده‌ام و از این تیم می‌خواهند که به پیروزی برسد. بازیکنان خوبی در اختیار داریم و باید بتوانیم این ترکیب را مدیریت کنیم. یکی از مشکلات اصلی سرمربی این است که بازیکنانی داشته باشد و نتوانند بازی کنند. بازیکنان خوب زیادی داریم و برخی بازیکنان به تیم اضافه شدند که به سطح تیم رسیدند.

صحبت در مورد بازیکنانی که بازی نمی‌کنند خجالت‌آور است

گاریدو با انتقاد از افرادی که بابت غیبت بازیکنان از او انتقاد می‌کنند، اظهار داشت: صحبت درباره بازیکنانی که بازی نمی‌کنند، به‌جای بازیکنانی که بازی می‌کنند، خجالت‌آور است. مدیریت این مسئله برای سرمربی دشوار است. افراد همیشه از ما می‌خواهند یک نفر بازی کند و یک نفر بازی نکند؛ افرادی که زیاد می‌دانند و باید تدریس کنند! خوشحال هستم که تمام تلاشم را برای تیم به کار می‌گیرم.

جزئیات زیادی وجود دارد که سرمربی باید بتواند آن را کنترل کند

وی با تأکید مجدد بر لزوم توجه به جزئیات در فوتبال تصریح کرد: جزئیات زیادی وجود دارد که سرمربی باید بتواند آن را کنترل کند. گاهی اوقات من باید فرد دقیق تیم باشم تا هر کسی جای خوش باشد و بازیکنان باید بتوانند بهترین بازی را ارائه کنند.

کدخبر: 1044649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟