بیوگرافی هاجر صفرزاده دختر مدال آور پارالمپیکی

به گزارش رکنا، هاجر صفرزاده دونده و ورزشکار پارادو و میدانی ایران متولد ۲۴ اسفند ۱۳۷۸ در شهر قهدریجان واقع در استان اصفهان بوده که یکی از افتخارات رزش ایران محسوب می‌شود.

هاجر صفرزاده در کارنامه خود مدال طلای بازی‌های پارسیا ۲۰۲۲ و مدال نقره مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارد.

معلولیت هاجر صفرزاده چیست؟

هاجر صفرزاده از ناحیه چشم دچار کم بینایی بوده و به همین دلیل در مسابقات معلولان شرکت می‌کند.

افتخارات و مدال های هاجر صفرزاده

هاجر صفرزاده نخستین مدال خود را در سال ۲۰۲۲ پاراسیایی به دست آورد مسابقاتی که در کشور ژاپن برگزار می‌شد و این ورزشکار ایرانی موفق شد با ثبت زمان ۲۵ و ۸۷ صدم ثانیه مدال طلا به دست آورد و رکورد آسیا را به نام خود ثبت کند.

او همچنین در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ موفق شد مدال طلا را در کلاس تی ۱۲ مسابقه دوی ۴۰۰ متر به دست آورد.

مدال نقره پارالمپیک 2024

وی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ توانست مدال نقره را کسب کند. او توانست با ثبت ۵۵ ثانیه و ۳۹ ثانیه در دوی ۴۰۰ متر مدال نقره به دست آورد.

هاجر صفرزاده همچنین در گروه چهارم مسابقات دوی ۲۰۰ متر کلاس T۱۲ پارالمپیک‌ پاریس در رقابت با سه دونده دیگر با ثبت زمان ۲۵.۰۴ ثانیه به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و راهی نیمه‌نهایی شد.

صحبت های هاجر صفرزاده

هاجر صفرزاده پیش تر در مورد برنامه‌اش برای بازی‌های پارالمپیک نیز بیان کرد: صد درصد هدفم حضور در بازی‌های پارالمپیک و روی سکو رفتن است. مطمئن هستم و این قول را می‌دهم که در پاریس بهترین خودم باشم. مدالم را به خانواده، مربی، مردم ایران و خودم تقدیم می‌کنم. از خود تعریف کردن نیست اما من خیلی دختر صبوری هستم.

هاجر صفرزاده می‌گوید که نابینا بودن شاید یک معلولیت به حساب بیاید اما خداوند توانایی زیادی در انسان قرار داده که می‌توان آنها را شکوفا کرد که نقض یک عضو نتواند دیده شود و یا جلوی پیشرفت کسی را بگیرد و من خدا را شاکرم که توانستم استعداد خودم را پیدا کنم.

همسر و فرزندان هاجر صفرزاده

در مورد همسر و فرزندان هاجر صفرزاده اطلاعاتی وجود ندارد.

کدخبر: 1037471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟