تغییرات جوی در مازندران/ وضعیت هوای کل کشور تا هفته آینده+جزئیات

به گزارش رکنا از مازندران؛ بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت جوی استان تا اواسط آینده همراه با بارش باران خواهد بود .

کاهش ناپایداری‌ها و افزایش دما در مازندران

سازمان هواشناسی کشور در استانهای  مازندران،گیلان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و رضوی و جنوبی و یزد بارش باران و برف و در اصفهان، کرمان و هرمزگان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بارش در استان‌های  مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی سمنان و خراسان رضوی شدت خواهد داشت. از اواخر وقت امروز بتدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

انتظار می‌رود به تدریج امروز جمعه چهارم آبان ماه از میزان ناپایداری‌ها در مازندران کاسته شود و برای فردا هم افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی شده است.

دوباره از فردا شب از سمت غرب استان بارندگی و وزش باد آغاز می‌شود و روز یکشنبه برای کل استان بارندگی، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌کنیم.

باراش باران و برف در شمال شرق کشور

در شرق گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و رضوی و جنوبی و یزد بارش باران و برف و در اصفهان، کرمان و هرمزگان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت کلی هوای کشور در هفته آینده

شنبه در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس جنوبی رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین از اواخر وقت شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال کشور بتدریج بارش در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران آغاز خواهد شد.

یکشنبه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز تقویت شده و گستره بارش به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز خواهد رسید. همچنین در ساعات بعد از ظهر روز یکشنبه در ارتفاعات شمالی فارس، برخی نقاط یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

شنبه در نیمه غربی سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور، ارتفاعات کرمان و سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 امروز در مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

هشدار در مورد وضعیت محورهای مازندران در پی کاهش دما

طبق اعلام کارشناس نیروی انتظامی مازندران ؛ هم‌اکنون در محورهای چالوس و گدوک بارش برف ادامه دارد و در محور هراز و برخی از استان‌های شمالی از جمله گیلان، گلستان و خراسان شمالی نیز بارش باران گزارش شده است. با توجه به احتمال ریزش سنگ در محور چالوس و ترافیک سنگین در محدوده “سیاه بیشه”، توصیه می‌شود رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد، فاصله طولی را رعایت کرده و حتماً تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای شمالی گفت: ترافیک در محور چالوس مسیر جنوب به شمال سنگین است و در محور فیروزکوه نیز در حدفاصل “گدوک” تا پل سفید ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. همچنین تردد در محور هراز و مسیرهای آزادراه تهران- شمال و قزوین- رشت روان است، اما شرایط جوی نامناسب و مه‌گرفتگی در ارتفاعات می‌تواند رانندگی را مخاطره‌آمیز کند.

سرهنگ خانپور تأکید کرد: تجهیزات ایمنی، به‌ویژه زنجیر چرخ، در شرایط برفی بسیار ضروری است و رانندگان باید توجه داشته باشند که بدون تجهیزات زمستانی، ممکن است قادر به عبور از برخی محورها نباشند. پلیس راهور از ساعت ۱۴ امروز محدودیت تردد در محور چالوس را بنا بر شرایط جوی و ترافیکی اعمال خواهد کرد و اطلاعات جدید به‌موقع اعلام خواهد شد.

برف و کولاک جاده بلده - یوش و پل زنگوله در مازندران را بست

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور از انسداد محور بلده  پل زنگوله  یوش در غرب مازندران بر اثر ریزش برف و کولاک خبر داد.

مازندران / مسعود پاشنا