مهم ترین اخبار پلیسی 24 ساعت گذشته مازندران

نجات دامدار نکایی از عمق 9 متری چاه در جنگل

سرهنگ عزیزی، فرمانده انتظامی شهرستان نکا از نجات یک دامدار مفقود شده نکایی در منطقه "زرندین" آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر مفقودی دامدار 28 ساله نکایی در منطقه جنگل های زرندین شهرستان نکا، بلافاصله واحد گشت پاسگاه به محل مورد نظر اعزام شد.

وی افزود: با تلاش ماموران پاسگاه انتظامی پی رجه و همکاری یک واحد آتش نشانی در محدوده تردد و گم شدن دامدار ، سرانجام این فرد در حالی که در عمق چاه 9متری سقوط و گرفتار شده بود پیدا و جهت درمان به بیمارستان منتقل شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا با بیان اینکه خانواده این دامدار از زحمت و تلاش پلیس و عوامل امدادی شهرستان نکا تشکر کردند، اظهار داشت: این دامدار جهت پیدا کردن دام وارد جنگل شده بود و به علت خستگی و عدم دقت ناگهان به داخل چاه سقوط و پس از 2 ساعت تلاش پلیس و سایر نیرو های امدادی نجات پیدا کرد.

پیشبرد اهداف سازمانی با کمک نخبگان و هوش مصنوعی

سردار مفخمی، فرمانده انتظامی استان مازندران در نشست علمی با روسای دانشگاه ها بر استفاده ازهوش مصنوعی و کمک نخبگان علمی در پیشرفت کشور ونیل به اهداف سازمانی تاکید کرد.

نشست علمی با روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با حضور "سردار حسن مفخمی" در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران حول محور "جهاد علمی" برگزار شد.

در این جلسه روسای دانشگاه ها و مسئولان پژوهشگاه ها بر کاربردی بودن مهارت ها و رشته های تحصیلی و بکارگیری صحیح نخبگان علمی در کیفی کردن تولیدات و خدمات  در جهت پیشرفت و اعتلای علمی کشور تاکید کردند.

سردار حسن مفخمی شهرستانی نیز طی سخنانی بر استفاده صحیح و توجه ویژه به نخبگان علمی و تشویق و دلگرمی آنان در راستای تامین نیروی انسانی کارآمد و تاثیرگزار در جامعه جهت خدمت به کشور عزیزمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید داشت.

وی ضمن اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در انجام ماموریت های نیروی انتظامی و کیفی کردن خدمات به شهروندان ، گفت :با کمک نخبگان علمی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و استفاده از هوش مصنوعی برای انجام موفقیت آمیز ماموریت های انتظامی و پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی نهایت بهره را خواهیم برد.

گفتنی است که در پایان این جلسه روسای دانشگاه ها و مراکز تحقیقات با اهدای لوح ضمن تبریک هفته انتظامی از تلاش و زحمات سردار حسن مفخمی شهرستانی و کلیه کارکنان انتظامی مازندران در برقراری نظم و امنیت تقدیر کردند.

 

 

توقیف موتور سنگین 1300 سی سی قاچاق در محمودآباد

سرهنگ حسین زاده، فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از توقیف موتور سیکلت سنگین قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمودحسین زاده " درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با راکبان و قاچاقچیان موتور سنگین های متخلف در شهرستان محمودآباد به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ماموران انتظامی در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین قاچاق 1300 سی سی فاقد مدارک را توقیف و راکب آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد گفت: موتورسیکلت قاچاق پس از توقیف روانه پارکینگ و راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حسین زاده ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان بالغ بر 8 میلیارد ریال عنوان کرد .

 

کشف قتل و دستگیری قاتل در تنکابن

سرهنگ دیلیمی، فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کسف یک فقره قتل و دستگیری قاتل در مدت کمتر از 24 ساعت پس از ارتکاب به جرم در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر دیلیمی در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر مفقودی یک مرد میان سال موضوع را با آغاز تحقیقات تخصصی در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی متهم را در حالی که به علت جراحت شدید از ناحیه سر جان باخته بود،در یکی از باغهای شهرستان پیدا کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از شناسایی و دستگیری قاتل در مدت کمتر از 24 ساعت پس از ارتکاب به جرم خبر داد و تصریح کرد: قاتل پس از دستگیری در بازجویی های فنی پلیسی علت ارتکاب به جرم با وارد کردن ضربه به سر مقتول را اختلاف مالی اعلام کرد.

 

دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت در بابل

سرهنگ داداش تبار، فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت پس از ارتکاب به جرم در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان بابل در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع قتل بلافاصله در محل حاضر و ضمن بررسی صحنه جرم، اقدامات لازم را در خصوص شناسایی قاتل و یا قاتلان در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود : ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات تخصصی و پلیسی قاتل را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیر و اعتراف به جرم خود به دلیل اختلاف خانوادگی با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

 

دستبند پلیس گلوگاه بر دستان سارق سیم برق

سرهنگ کلوانی، فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق حرفه ای سیم و کابل برق با 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمود کلوانی" با اعلام این خبر،بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت ها، رد پای یکی از سارقان سابقه دار در رابطه با این سرقت ها شناسائی که با افزایش و هدفمند سازی گشت زنی ها، سارق در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کلوانی با اشاره به اینکه مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری سیم برق ، کشف کردند، تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12فقره سرقت سیم وکابل برق درسطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در پایان ضمن اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی با قدردانی از مشارکت هدفمند و موثر شهروندان با پلیس در انجام ماموریت های مختلف، از آنان خواست، تا همواره هشدارهای راهبردی پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت های مشابه و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده کاربردی خود قرار دهند.

 

جمع آوری معتادان متجاهر با رویکرد پیشگیری از سرقت در ساری

سرهنگ حسن زاده، فرمانده انتظامی شهرستان ساری از جمع آوری معتادان متجاهر به جهت پیشگیری از سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ"عبدالله حسن زاده" در گفت و گویی، اظهار داشت: مأموران پاسگاه گلما شهرستان ساری با هدف افزایش احساس امنیت و آرامش و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی طرح  جمع آوری معتادان متجاهر را اجرا کردند.

وی افزود: پلیس با هماهنگی مرجع قضائی با ورود به پاتوق معتادان متجاهر که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شدند تعدادی از معتادان متجاهر را جمع آوری و جهت بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز بازپروری تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه اجرای این طرح مورد رضایت شهروندان قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشت؛ از شهروندان خواست: جهت برخورد با این گونه افراد و کسانی که اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدرمی کنند با پلیس همکاری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، پلیس را مطلع سازند.

مازندران / مسعود پاشنا

کدخبر: 1053330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟