نجات ۱۶ زندانی از قصاص در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در دیدار رییس سازمان زندانها که امروز انجام شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی بیان کرد: تلاش دادگستری لرستان بر پیشرفت متوازن ماموریت‌های قوه قضاییه در استان است و همواره اجرایی شدن سند تحول و برنامه عملیاتی در دستور کار بوده است.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران قضایی و اداری در سال ۱۴۰۲ در دادگستری استان لرستان نزدیک به ۵۰۰۰ پرونده از پرونده‌های سال‌های قبل مختومه شد.

رئیس کل دادگستری لرستان در ارتباط با زندان با مقایسه عملکرد هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال قبل افزود: بازداشتی‌ها با قرارهای منتهی به بازداشت ۲۳ درصد کاهش، آزادی مشروط افزایش ۳ درصدی و استفاده از پابند الکترونیک افزایش ۴۵ درصدی و زندان باز و اشتغال افزایش ۲۲ درصدی داشت.

شهواری خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی است و از ظرفیت شوراهای حل اختلاف جهت کاهش ورودی پرونده‌های قضایی استفاده می‌شود.

این مقام قضایی گفت: بر همین اساس در هفت ماهه ابتدایی امسال با تلاش شورای حل اختلاف استان ۱۶ فقره از محکومیت‌های قصاص منتهی به رضایت و گذشت قطعی اولیای دم شد.

وی گفت: زندان‌های استان همیشه مورد توجه دادگستری بوده و مددجویان زندان در یک برنامه ریزی منظم به صورت فصلی توسط معاونان دادگستری مورد پایش قرار می‌گیرد و در آخرین پایش که فصل پاییز امسال صورت گرفت، ۱۳۵ نفر از زندانیان در نتیجه پایش آزاد شدند.