ارسال ۷۲۳ اثر به دبیرخانه سوگواره ملی «مَحرم و مُحرم»

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد فرامرزیان از ارسال ۷۲۳ اثر به دبیرخانه‌ سیزدهمین سوگواره ملی مَحرم و مُحرم در هفت بخش خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره در هفت بخش شعر بومی، پادکست، تایپوگرافی، پوستر، داستان کوتاه و دلنوشته و خبر و عکس طراحی شده است، گفت: این سوگواره در محورهای آیین‌های عزاداری اقوام ایرانی در ماه محرم، کودکان و محرم، زنان و محرم، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل‌الله، پیاده‌روی اربعین، شهدا و اصحاب امام حسین(ع)، اسرای کربلا، امر به معروف و نهی از منکر و سایر موضوعات مرتبط برگزار شد.

فرامرزیان گفت: برای اولین‌بار ۷ دبیرخانه اقماری در واحدهای جهاددانشگاهی در استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان، همدان و مرکزی تشکیل و دبیرخانه هر یک از بخش‌های هفت‌گانه سوگواره در این استان‌ها مستقر شدند.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان تصریح کرد: هدف از برگزاری سوگواره ملی مَحرم و مُحرم انعکاس فرهنگ و آیین عزاداری اقوام ایرانی در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم و ایام اربعین و نهادینه کردن آن در جامعه با استفاده از ابزار هنر و رسانه و همچنین ایجاد بستر مناسب برای رشد و شکوفایی آفرینش‌های هنری نسل جوان و دانشجو است.

فرامرزیان اظهار کرد: اختتامیه سیزدهمین دوره این سوگواره، همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) به همت جهاددانشگاهی و با همکاری دانشگاه لرستان، سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، شورای امر به معروف و نهی از منکر لرستان، شرکت توزیع برق استان، دانشگاه فرهنگیان استان، حوزه هنری، بنیاد ایران‌شناسی و مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

کدخبر: 1043617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟