اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی ناشی از بیکاری است

به گزارش رکنا از لرستان؛ مسلم مرادی در آیین افتتاح مرکز تخصصی مشاوره‌های آزاد و خدمات روانشناختی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد زیرا اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی ناشی از بیکاری و رسیدن به یک سرخوشی زودگذر است.

وی با اشاره به نقش موثر مشاوره در کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص خودکشی کار اصلی مرکز مشاوره آسیب شناسی است و باید جامعه هدف مشخص و علت بررسی شود.

فرماندار بروجرد با اشاره به مسئله اختلافات خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اضافه کرد: همه این موارد ناشی از آسیب‌های اجتماعی وارد شده است که بر زندگی و شخصیت افراد اثر می‌گذارد.

ناهید زینی حسنوند رئیس مرکز مشاوره دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) نیز در این مراسم، گفت: موضوع سلامت روان مهم است و باید علاوه بر سلامتی جسم به سلامتی روان نیز توجه شود، برای رسیدن به کمال به مشاوره نیاز هست.

وی با بیان اینکه خانواده به روانشناس و مشاوره نیاز دارد، افزود: هدف از مشاوره گرفتن حل مشکلات و گرفتن درمان و یادگیری سبک زندگی سالم برای رسیدن به خود شکوفایی است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) ادامه داد: ۱۵ کارگاه از ابتدای مهرماه تاکنون ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته و همایش‌هایی نیز در این راستا برگزار شده و فعالیت بین بخشی زیادی انجام شده است.

 

 

کدخبر: 1016806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟