حضور پر رنگ انجمن‌های فرهنگی هنری و هنرمندان لرستان در جشن غدیر

به گزارش رکنا از لرستان؛ اعظم روانشاد در جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری جشن ۳ کیلومتری عید غدیر استان با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم جشن غدیر را به شکل هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم، بیان کرد: بزرگداشت این عید سعید فارغ از اینکه تکریم شعائر دین است، از سوی دیگر سبب ترویج فرهنگ علوی در سطح بین‌المللی می‌شود.

وی گفت: غدیر نباید صرفاً مراسمی باشد که از آن به سادگی عبور کنیم؛ بلکه غدیر یک جریان و حرکت است که باید تداوم داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به نقش رسانه‌ها و اهالی قلم در جریان‌شناسی غدیر اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها و اهل قلم باید توجه ویژه‌ای به مسئله غدیر داشته باشند و حقایق، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های غدیر را معرفی و تبیین کنند و صرفاً به اطلا‌ع‌رسانی اخبار این جشن اکتفا نکنند.

روانشاد با تأکید بر اینکه باید پیام‌رسان غدیر باشیم، گفت: به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و آشنایی نسل جوان و نوجوان با واقعه غدیر برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری در جشن سه کیلومتری تدارک دیده شده است و انجمن‌های فرهنگی، هنری استان و هنرمندان نیز در این روز حضوری فعال و پر رنگ خواهند داشت.

وی از آمادگی این اداره کل برای پشتیبانی از نیروهای مردمی شرکت‌کننده در این جشن خبر داد و افزود: به منظور اجرای هرچه باشکوه‌تر این جشن، آمادگی هرگونه همکاری از لحاظ اجرایی و محتوایی با ستاد غدیر استان وجود دارد. 

مهدی زکی پور/ لرستان 

کدخبر: 1009746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟