اقتصاد و فرهنگ را را با حفظ شرایط توسعه دهیم

به گزارش رکنا از لرستان؛ ابوطالب شفقت بیست و نهم خرداد در جلسه ی شورای اداری استان با بیان ۳ محور توسعه ی اقتصاد لرستان، عنوان کرد: اقتصاد کشاورزی اولویت اول در استان است چرا که لرستان یک ظرفیت تمام عیار برای این حوزه از اقتصاد است.

وی ادامه داد: اقتصاد کشاورزی سه حلقه ی تولید محصولات، صنعتی کردن آنها و همچنین بازار و تجارت را دارد که باید با استفاده از ظرفیت های علمی موجود هر کدام از این حلقه ها را گسترش دهیم.

استاندار اقتصاد گردشگری و صنعتی را دیگر محورهای توسعه ی اقتصاد لرستان برشمرد و اظهار کرد: ظرفیت های طبیعی،تاریخی و قرارگیری در محور مواصلاتی شمال به جنوب در راستای گردشگری و ظرفیت های معدنی و تبدیلی در راستای توسعه ی صنعت لرستان حائز اهمیت هستند.

  شفقت مسائل فرهنگی و اجتماعی را دیگر محور توسعه ای در لرستان علاوه بر اقتصاد قلمداد کرد و گفت: جامعه ی استان به عنوان یک جامعه ی دینی و تمام شیعی و همچنین آمار بالای شهدای این خطه نشان از یک ظرفیت مهم در این حوزه دارد که باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: علیرغم تمام ظرفیت های موجود در استان، نارسایی هایی از جمله مدیریت انرژی، حمل و نقل و راه های مواصلاتی مختلف وجود دارد که ترمیم آنها موجب توسعه ی ظرفیت ها خواهد بود.

استاندار تصریح کرد: در لرستان در جهت دعوت و جذب سرمایه گذاران به خوبی عمل نشده و باید برنامه ی منظمی در این راستا تدوین شود.

شفقت تاکید کرد: در استان این امکان وجود دارد که با حفظ شرایط موجود، اقتصاد و فرهنگ را توسعه دهیم.

وی در پایان بر ایجاد شور و نشاط در جامعه به منظور مشارکت بالا در انتخابات و برگزاری باشکوه آن تاکید کرد و گفت: باید با همکاری و همراهی دست به دست هم بدهیم تا شرایط حضور پرشور مردم فراهم شود.

در این شورا سردار تولایی معاون هماهنگی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، فرمانده انتظامی لرستان،معاونین استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

کدخبر: 1009704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟