لیلا بلوکات تبرئه شد؛ ازسرگیری فعالیت‌های هنری و اجتماعی

به گزارش رکنا، در خرداد ماه 1402 از لیلا بلوکات عکسی در فضای مجازی منتشر شد با کلاه، پس از انتشار این عکس خبرهایی مبنی بر اینکه این بازیگر به اتهام کشف حجاب محکوم شده، در رسانه‌ها منتشر شد. در یک سال گذشته، بلوکات در دادگاه‌‌های اولیه محکوم شد. اما حالا خبر می‌رسد که بلوکات در آخرین دادگاه از تمام اتهامات تبرئه شده. و می‌تواند به مانند سابق به فعالیت‌های هنری و اجتماعی خود بپردازد.   

لیلا بلوکات بازیگر، سینما تئاتر، تلویزیون و موسس خیریه مهر لیلا، سال گذشته به اتهامی به این مضمون «کشف حجاب و جریحه‌دار نمودن اخلاق و عفت عمومی از طریق انتشار تصاویر در فضای مجازی با وصف کشفِ حجاب و برداشتنِ پوشش شرعی و قانونی بر خلاف هنجارها و ارزشهای دینی و ملی» با دستور دادستان تهران و پس از تحقیقات و دستور صدور قرار جلب، محکوم به تحمل ۱۰ ماه حبس در زندان سمنان، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی، خلاصه کردن یک کتاب در یک ماه و ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌الفعالیت بودن به مدت دوسال و ضبط سیم‌کارت و تلفن همراه شد. بلوکات در یکسال گذشته متحمل بسیاری از احکام صادره شد و از فعالیت در فضای مجازی و کار در حرفه خود هم منع شده بود.

در بهار سال 1402 و در ادامه اتفاقاتی که از سال 1401 آغاز شده بود، برای بسیاری از بازیگران زن که کشف حجاب کرده بودند، احکامی صادر شد.

در پی همین موضوع زمانی که لیلا بلوکات در خردادماه آن سال عکسی از خود در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد با وجود اینکه حجاب را رعایت کرده بود، اما برای او هم قرار تعقیب صادر شد.

پس از آن با اعتراض وکلای  لیلا بلوکات، پرونده برای دادگاه تجدید نظر ارائه شد و در دادگاه تجدید نظر حکم اعلام برائت از سوی دادگاه، اعلام شد و لیلا بلوکات منعی برای ادامه فعالیت‌های هنری و اجتماعی خود نخواهد داشت و می‌تواند به مانند سابق کارهای هنری و اجتماعی خود را از سر بگیرد.

 

کدخبر: 1052068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟