فرشاد فرهی معمار و هنرمند ایرانی درگذشت

به گزارش رکنا به نقل از بخش هنر و معماری آبگینه، فرشاد فرهی معمار و هنرمند ایرانی و بنیانگذار استودیو تحقیقات معماری فرهی بیستم مهر ماه سال ۱۴۰۳ شمسی چشم از جهان فروبست.

فرشاد فرهی (متولد سال ۱۳۲۴ شمسی) دانش‌آموخته‌ی کارشناسی‌ ارشد معماری از دانشگاه ملی ایران بود؛ او همچنین تحصیلات خود را در انستیتو هنر سانفرانسیسکو، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه اسلو، نروژ ادامه داد. از جمله سوابق حرفه‌ای فرشاد فرهی می‌توان به مشارکت با زنده‌یاد هادی میرمیران در تاسیس مهندسان مشاور نقش‌ جهان‌ پارس و همکاری با بهرام شیردل اشاره کرد.

همانگونه که در بالا نیز اشاره شد، ایشان همکاری نزدیکی با زنده‌یاد سیدهادی میرمیران داشتند؛ البته به بیان دقیق‌تر یک دوستی عمیق و ماندگار که در نهایت به شراکت و همکاری انجامیده بود.

فرشاد فرهی فعالیت‌های ارزشمندی نیز پیرامون رشد و توسعه‌‎ی معماری ایران داشت. برای نمونه وی گروه شش معمار را متشکل از معماران مطرحی همچون فرهاد احمدی، حسین شیخ زین‌­الدین، بهرام شیردل، علی صارمی و هادی میرمیران برای تبادل‌نظر و گفت‌وگو درباره‌ی معماری ایران تشکیل داد. گروهی که در تلاش بود تا با برگزاری جلسات منظم و متعدد بتواند به یک مانیفست در زمینه‌ی معماری آن روز ایران بدست آورد و خطوط یک جریان فکری مشترک که دربرگیرنده­ اصولی مدون و بیان­گر یک جریان نوین باشد را تبیین نماید. او همچنین در سال ۲۰۰۴ میلادی، استودیوی تحقیقات معماری فرهی را در واشنگتن، دی.سی راه‌اندازی نمود.

درگذشت ایشان را به جامعه معماری ایران تسلیت عرض می‌ کنیم و از خداوند متعال برای روح آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه الهی را مسیٔلت داریم.

آیا این خبر مفید بود؟