صدف اسپهبدی بهترین بازیگر جشنواره دیوید آمریکا شد/ بیوگرافی صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی بازیگر موفق «علف‌‌زار» که این روزها فیلم پرفروش و‌ موفق «هتل» را روی پرده سینماها دارد، برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم دیوید لس‌آنجلس آمریکا شد.

اسپهبدی سال ۹۸ در فیلم کوتاه «زندگی در شماره‌ها» به کارگردانی امین جواهری ایفای نقش کرد و بازی‌اش در این فیلم توانست مورد توجه داوران این رویداد سینمایی که در اکتبر امسال برگزار شد، قرار بگیرد.

فیلم کوتاه «زندگی در شماره‌ها» به تهیه کنندگی مینا معین‌فر به بازنمایی زندانیان اسیر در اردوگاههای کار اجباری دوران استالین در جنگ جهانی دوم که معروف به اردوگاههای گولاک بوده پرداخته است.

جشنواره فیلم دیوید هر سال در آمریکا و ترکیه برگزار می‌شود و در آن آثار متعددی به نمایش در می‌آید

صدف اسپهبدی متولد ۱۵ بهمن ۱۳۷۲ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است

فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد می باشد که از بازی در فیلم کوتاه شروع کرد تا اینکه با جایزه سیمرغ بلورین به شهرت رسید.

صدف بعنوان فرزند دوم خانواده چهار نفره به دنیا آمده است ، پدرش «حمید اسپهبدی» و مادرش «حمیرا بیرامی» نام دارد و تنها خواهرش نیز پزشک می باشد.

خانم بازی در سال ۱۳۹۶ با مجموعه طنز خانوادگی بنام «سفر در خانه» در کنار حسن پورشیرازی و بهنوش بختیاری وارد قاب تلویزیون از شبکه نسیم شد.صدف اسپهبدی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

چالش های نقش معتاد در فیلم سینمایی علف زار :

صدف اسپهبدی سال ۱۴۰۰ در فیلم «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان در کنار «پژمان جمشیدی» و «سارا بهرامی» حضور داشت.

می گوید برای بازی در نقش زن معتاد این فیلم ۲۵ کیلو از وزن خود را کم کرده است.

روزی ۱۰ کیلومتر می دویدم

من هر شب برای کاهش وزن ۱۰ کیلومتر می دویدم و اثرات این کاهش وزن بیش از اندازه بود ، از تغییرات هورمونی و ریزش مو تا از دست دادن مواد مغذی …

قبل از بازی در نقش معتاد به من می گفتند که سمت نقش های خاص نروم

به دلیل اینکه نقش های خاص شاید از نظر فیزیکی و بیان ، بار کمکی اضافه دارند ولی در این میان تلاش بازیگر برای ایفای نقش کمتر دیده می شود ، بخصوص برای من که اولین تجربه سینمایی ام بود.

کدخبر: 944102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟