تیپ شیک و مجلسی هانده ارچل در یک نمایشگاه

هانده ارچل (به ترکی استانبولی: Hande Erçel؛ زادهٔ ۲۴ نوامبر ۱۹۹۳) بازیگر و مدل اهل ترکیه است. او بیشتر به دلیل بازی در مجموعه تلویزیونی عشق حرف حالیش نمیشه و تو در خانه‌ام را بزن شناخته شد. او از سال ۲۰۲۲، با بیش از ۳۰ میلیون دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بیشترین تعداد دنبال‌کننده را در بین بازیگران ترکیه‌ای دارد.

هانده ارچل و بوراک دنیز به همراه عوامل سریال ترکی "یک شخص خیلی متفاوت" در نمایشگاه بزرگ Mipkom در کن حضور پیدا کردند

هانده و بوراک برای دومین بار در یک سریال همبازی شدند و اولین سریال ترکی است که به این نمایشگاه راه یافته است.

هانده ارچل بوراک دنیز

لیست معرفی بهترین بازیگران ترکیه ای

تقریباً همه بازیگران معروف ترکیه، معروفیت خود را مدیون سریال‌های ترکی هستند. محبوبیت این بازیگران در ناحیه خاورمیانه بسیار بیشتر است و این موضوع می‌تواند بابت سلایق نزدیک‌تر این کشورها به هم باشد. بسیاری از بهترین بازیگران ترکیه ای در عرصه مدلینگ هم فعال هستند که در ادامه خواهیم دید.

الچین سانگو - Elçin Sangu

محبوب ترین بازیگر های ترک

تاریخ تولد: ۱۳ آگوست ۱۹۸۵

محل تولد: ازمیر، ترکیه

الچین سانگو از بهترین بازیگران ترکیه ای با اصالت قفقازی است که به‌واسطه تبلیغات تلویزیونی‌اش تبدیل به یکی از پردرآمدترین سلبریتی‌های ترکیه شده است. او از دپارتمان اپرا در دانشگاه مرسین فارغ‌التحصیل شد و پس از آن در دوره‌های بازیگری شرکت کرد. او اولین نقش خود را در سال ۲۰۱۱ با سریال «روزی روزگاری» شروع کرد و از همان ابتدای کار، توجهات زیادی به سمت او جلب شد.

معروف‌ترین اثر او سریال «عشق اجاره‌ای» محسوب می‌شود که در آن با باریش آردوچ هم‌بازی بود. بازی الچین سانگو در این سریال باعث شد از سمت منتقدان نظرات مثبت بسیاری دریافت کند. یکی از منابع درآمد الچین سانگو، از برند سان سیلک و بوینر تأمین می‌شود که در آنها به‌عنوان مدل اصلی فعالیت می‌کند. او از سال ۲۰۱۱ در رابطه‌ای عاشقانه با شخصی به نام یونس اوزدیکن است.

آلپ نوروز - Alp Navruz

محبوب ترین بازیگر های ترک

تاریخ تولد: ۱۵ ژانویه ۱۹۹۰

محل تولد: استانبول، ترکیه

سعید آلپ نوروز یکی از محبوب‌ترین بازیگران ترکیه محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. او تحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات ترکی به اتمام رسانده است.  آلپ از سنین کم به بازیگری علاقه داشت و تئاتر را به طور جدی دنبال می‌کرد. او توسط آلتان ارککلی و سیهان اونال که هر دو از بزرگان و بازیگران قدیمی ترکیه هستند، آموزش بازیگری دیده است. آلپ نوروز هم‌زمان با دوره‌های بازیگری‌اش در عرصه مدلینگ هم فعالیت می‌کرد.

از اولین کارهای او می‌توان سریال «عشق حرف حالیش نمیشه» را مثال زد که در آن نقشی فرعی در کنار هانده ارچل و بوراک دنیز داشت. سریالی که باعث شهرت آلپ نوروز شد، سریال «فضیلت خانم و دخترانش» بود که در سال ۲۰۱۷ پخش شد. او در نهایت در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب اولین نقش اصلی خود در سریال «دستم را رها نکن» شد و شهرت بیشتری را کسب کرد.

اوزگه گورل - Özge Gürel

محبوب ترین بازیگر های ترک

تاریخ تولد: ۵ فوریه ۱۹۸۷

محل تولد: استانبول، ترکیه

اوزگه گورل چایوغلو از دسته بهترین بازیگران ترکیه ای است که دورگه محسوب می‌شود. او از سمت پدر اصالتی قفقازی و از سمت مادر اصالت یونانی دارد. اوزگه گورل در دانشگاه بیکنت در حال تحصیل بود؛ اما آن را به اتمام نرساند و دوره‌های بازیگری‌اش را شروع کرد. اولین حضور او در دنیای بازیگری، نقش زینب در سریال «دخترم» بود.

او تقریبا ۳ سال بعد در سریال «فصل گیلاس» نقش اصلی را کسب کرد و توانست تبدیل به یکی از بهترین بازیگران ترکیه ای شود. جالب است بدانید این سریال، اولین سریال ترکی بود که از تلویزیون ایتالیا پخش شد. اوزگه گورل در سال ۲۰۱۷ بازهم نقش اصلی سریال دیگری به نام «شاهدم ستاره‌هاست» را بازی کرد و در نهایت با سریال محبوب «ماه کامل» به شهرت رسید. این بازیگر زیبا در سریال «ماه کامل» باعث تحسین منتقدان شد. او در این سریال هم‌بازی جان یامان یکی از بهترین بازیگران ترکیه بود.

چائاتای اولوسوی - Çağatay Ulusoy

محبوب ترین بازیگر های ترک

تاریخ تولد: ۲۳ سپتامبر ۱۹۹۰

محل تولد: استانبول، ترکیه

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که سوپراستار ترکیه کیست؟ باید بگوییم چائاتای اولوسوی به همراه بوراک اوزچیویت و جان یامان و چندین بازیگر بزرگ ترکی دیگر، میان سوپراستارهای ترکی قرار دارند.

چائاتای اولوسوی یکی از پرافتخارترین و بهترین بازیگران مرد ترکیه به شمار میاید که شهرت جهانی دارد. پدر او اصالتاً بلغاری است که در سنین کم به ترکیه مهاجرت کرد. او از سمت مادری هم به بوسنی می‌رسد. چائاتای اولوسوی در کودکی به بیش‌فعالی مبتلا بود و از همین جهت والدین او، چائاتای را در رشته‌های ورزشی مختلف ثبت‌نام کردند. این موضوع منجر به مهارت بالای او در شنا، غواصی و بسکتبال شد.

چائاتای اولوسوی در نهایت در سن ۱۹ سالگی وارد عرصه مدلینگ شد و در سال ۲۰۱۰ توانست بهترین مدل ترکیه نام بگیرد و بابت آن جایزهای کسب کند. در همان روز کسب جایزه بهترین مدل ترکیه، او پیشنهاد اولین نقشش را دریافت کرد. اولین سریالی که چائاتای به بازی در آن پرداخت، سریال «فریحا» بود. این سریال به محبوبیت بالایی رسید؛ اما فصل سوم آن موفق عمل نکرد و پس از چند قسمت کنسل شد. این سریال در کنار سریال «جزر و مد» از بهترین سریال‌های چائاتای اولوسوی به شمار می‌رود.

هازال کایا - Hazal Kaya

محبوب ترین بازیگر های ترک

تاریخ تولد: ۱ اکتبر ۱۹۹۰

محل تولد: کونیا، ترکیه

لیلا هازال کایا، از جمله  بهترین بازیگران ترکیه است که در چندین سریال مشهور به ایفای نقش پرداخته است. والدین هازال کایا هر دو وکیل هستند؛ از این رو هازال کایا سعی داشت تحصیلات بالایی داشته باشد. او در کنار درس، از سنین کم به دنیای هنر و بازیگری علاقه‌مند شد و به همین دلیل به مدت ۷ سال به یادگیری رقص باله و ویولن پرداخت. هازال کایا در سال ۲۰۱۹ با علی آتای، بازیگر و کارگردان ترکی ازدواج کرد و ثمره این ازدواج دو فرزند بود.

همان‌طور که گفتیم او در زمینه تحصیلات فعال است و در کنار زبان مادری‌اش، ترکی، به انگلیسی و ایتالیایی هم مسلط است. هازال کایا در سن 16 سالگی، اولین نقش خود را در سریال «Genco» بازی کرد. حدود دو سال بعد در سریال مشهور «عشق ممنوعه» به ایفای نقش پرداخت. در نهایت او با سریال «فریحا» به شهرت رسید و توانست به لیست بهترین بازیگران ترکیه ای راه پیدا کند. آخرین کار او سریال «داستان ما» است که از سریال آمریکایی «بی‌شرم» الهام گرفته است.

کدخبر: 938757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟