عروس های 50سال پیش جذاب ترند یا عروس های امروزی؟  + با این فیلم خودتان قضاوت کنید!

کلیپی از عروسی های دهه 50 و 60 در فضای مجازی پر بازدید شده است. بسیاری از کاربران سادگی و زیبایی این عروسی ها را با تجمل عروسی های امروزه مقایسه می کنند. عروسی هایی که گاهی تا میلیاردها تومان خرج برمی دارد.

ترویج ازدواج درچین

 ولسوالی چانگشان در شرق چین به زوج‌های که عروس ۲۵ سال یا کمتر باشد، پاداش نقدی دالری می‌دهد. این پاداش برای ترویج ازدواج متناسب با سن و فرزندآوری داده می‌شود و شامل مجموعه‌ای از مشوق‌های مراقبت از کودک، باروری و تحصیل برای زوج‌هایی دارای فرزند است.

مبلغ این پاداش نقدی یک هزار یوان، معادل ۱۳۷ دالر ذکر شد است.

مقام‌ها با توجه به اولین کاهش جمعیت چین در شش دهه اخیر و پیر شدن سریع جمعیت آن، فوراً مجموعه‌ای از اقدامات را برای افزایش نرخ زاد و ولد از جمله مشوق‌های مالی و بهبود امکانات مراقبت از کودکان را روی دست گرفته‌اند.

محدودیت سنی قانونی چین برای ازدواج ۲۲ سال برای مردان و ۲۰ سال برای زنان است، اما تعداد زوج هایی که ازدواج می‌کنند در حال کاهش است. این امر به دلیل سیاست‌های رسمی که بچه‌دار شدن را برای زنان مجرد دشوارتر می‌کند، باعث کاهش نرخ زاد و ولد شده است.

بر اساس داده‌های دولتی منتشر شده در ماه جون، نرخ ازدواج در سال ۲۰۲۲ با ۶.۸ میلیون نفر، پایین‌ترین رقم از سال ۱۹۸۶ ثبت شده است. سال ۲۰۲۲ نرخ ازدواج نسبت به سال قبل آن،‌ ۸۰۰ هزار مورد کمتر بوده است.

رسانه های دولتی گزارش دادند که نرخ باروری در چین که در حال حاضر یکی از پایین‌ ترین نرخ‌های باروری در جهان است، در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح یعنی ۱.۰۹ کاهش یافته است.

هزینه‌های بالای مراقبت از کودک و مجبور شدن به دست کشیدن از کار خود باعث شده که بسیاری از زنان از داشتن فرزندان بیشتر یا اصلاً فرزند آوری خودداری کنند. تبعیض جنسیتی و کلیشه‌های سنتی زنان در مورد مراقبت از فرزندانشان هنوز در سراسر چین رایج است.

نگرانی‌های فزاینده در مورد وضعیت پایدار اقتصاد چین نیز از عوامل کلیدی برای عدم تمایل به ازدواج و بچه دار شدن در میان جوانان چینی محسوب می‌شود.

کدخبر: 938677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟