نگاهی به همه لحظات زندگی ملکه محمدرضا شاه!/ آخرین عکس فوزیه قبل از مرگ + عکس های جذاب!

ازدواج فوزیه با محمدرضا شاه   به هنگام ولیعهدی او در تاریخ 15 مارس 1939 (24 اسفند 1317) که سالروز تولد رضاشاه نیز بود، در قاهره انجام گرفت. پس از برگشت از ماه عسل، مراسم ازدواج در تهران نیز تکرار شد.

فوزیه

حاصل ازدواج محمدرضا با فوزیه دختری به اسم شهناز بود که در سال 1319 متولد شد. ملکه فوزیه، ایران را در خرداد 1324 ترک کرد و همان سال تصمیم خود مبنی بر درخواست طلاق را به اطلاع دربار رساند. محمدرضاشاه تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ملکه فوزیه به ایران انجام داد. پس از 3 سال و نیم که تمام تلاش های شاه برای بازگرداندن ملکه، با شکست مواجه شد، در نهایت در آبان ماه 1327 ثبت رسمی طلاق در ایران و مصر انجام شد.

فوزیه

بعد از آن فوزیه در 28 مارس 1949 با سرهنگ اسماعیل حسین شیرین‌بک وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی سابق مصر و از بستگان خود در قاهره ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های نادیا و حسین بود.

فوزیه

با کودتای ضد سلطنتی 1952 در مصر، عنوان شاهزادگی از فوزیه گرفته و ثروتش نیز مصادره شد اما او همچنان در میان مردم با عنوان احترام‌آمیز شاهدخت فوزیه خوانده می‌شد. او پس از آن حاضر به ترک کشورش نشد و به همراه همسرش در اسکندریه زندگی می‌کرد. فوزیه هیچ‌گاه در مورد دوران ملکه بودنش مصاحبه‌ای نکرد و خاطراتش را منتشر نکرد.فوزیه فواد در دوم جولای 2013 در اسکندریه از دنیا رفت،

کدخبر: 1049352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی امیدی
آیا این خبر مفید بود؟