این 5 لباس ترانه علیدوستی  ترکیه‌ای‌ها را شیفته خانم بازیگر کرد + عکس ها

سریال شهرزاد از آن اتفاقات عجیب و غریبی بود که در دنیای تصویر ایران رخ داد. نه به خاطر آنکه فیلمنامه‌ای به شدت جذاب داشت یا کارگردانی در آن، بسیار قوی بود. حتی بازی‌ها هم پر از ایراد و طراحی‌های صحنه و لباس هم نقص‌های فراوان داشتند. با این حال، نوعی انسجام و یک‌دستی در تمام بخش‌های اثر حاکم بود. مدیریت دقیق تیمی که دور هم گرد آورده شده بود و انسجام در این کار، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. ضمن اینکه بازیگران جذاب و موضوع عاشقانه آن هم در موفقیتش بی‌اثر نبودند. این روزها، ترک‌ها شیفته این سریال شده‌اند و با تماشای آن، نشان داده‌اند که فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی واقعاً جای رشد و همه‌گیری در دنیا را هم دارند. به بهانه، محبوبیت این روزهای شهرزاد در ترکیه، نگاهی به استایل‌های او در این مجموعه خواهیم داشت.

ترانه زیبا، استایل‌های متناسب با اندام

ترانه علیدوستی

یکی از جذابیت‌های استایل شهرزاد، انتخاب لباس‌هایی بود که با تیپ و اندام او کاملاً در تناسب بودند. استفاده از کت‌هایی با شانه‌های مشخص و سرشانه‌هایی دقیق، یقه‌های رسمی و مدل‌دار و دامن‌هایی کلوش یا فون که به اندام علیدوستی می‌آمدند، از نکات مثبت تیپ‌های کاراکتر شهرزاد بود. این شخصیت فردی محکم، زیبا و با اعتماد به نفس فراوان بود. در نتیجه، برای تعریف تیپ و شخصیتش هم باید از طرح‌هایی استفاده می‌شد که این ویژگی‌ها را به خوبی منعکس می‌کنند. طراح لباس از این نظر، نمره بیست را از آن خود می‌کرد. لباس‌هایی که برای شخصیت شهرزاد طراحی می‌شد، از تناسب خوبی با اندام ترانه علیدوستی برخوردار بودند. این موضوع درباره کاراکترهای دیگر هم رعایت شده بود. برای مثال، لباس‌هایی که به تن پریناز ایزدیار در نقش شیرین دیده می‌شد هم همین ویژگی را داشتند و کاملاً متناسب با اندام او بودند. ضمن اینکه توجه به تفاوت شخصیت‌ها هم در طراحی استایل بازیگران به خوبی دیده می‌شد. برای مثال، شهرزاد و شیرین هردو خوش‌پوش بودند، اما تفاوت‌های سلیقه و سطح اجتماعی آن‌ها به درستی در تیپ و استایلشان به نمایش گذاشته می‌شد.

رنگ‌های خوب، دوخت‌های باکیفیت

ترانه علیدوستی

لباس‌هایی که برای شخصیت شهرزاد در نظر گرفته می‌شد، ترکیب رنگ‌های خوبی داشتند. جنس و دوخت لباس‌ها هم بسیار باکیفیت بود و در نتیجه، خروجی خوبی در تصویر ایجاد می‌کردند. برای مثال، با اینکه محدودیت‌های فراوانی در زمینه انتخاب لباس برای زنان در فیلم‌ها وجود دارد، طراح لباس این مجموعه مدل‌های متنوعی را برای کت‌ها و پیراهن‌های شهرزاد انتخاب می‌کرد. استفاده از کلاه و بلوزهایی با یقه بلند هم راهی هوشمندانه برای پوشش هنرپیشه‌ها بود و به طبیعی‌شدن فضای استایل، تاحدی کمک می‌کرد. گردن ترانه علیدوستی از ارتفاع و اندازه معقول و مناسبی برخوردار است. این ویژگی باعث شده که پوشیدن بلوزها و شومیزهای یقه‌دار و کراواتی، برای او خوب از کار دربیاید.

مدل‌های منطبق با تاریخ و واقعیت

ترانه علیدوستی

مدل لباس‌هایی که در سریال استفاده می‌شد، تاحد زیادی وام‌گرفته از واقعیت آن سال‌ها بود. یعنی نگاهی به مدل دامن‌ها، یقه‌ها و سرشانه‌ها و سرآستین‌های لباس‌های شهرزاد نشان می‌دهد که طراحان لباس با الهام از واقعیت، به سراغ طرح لباس‌ها و استایل‌های مختلف رفته‌اند. لباسی که شهرزاد در ازدواج دوم خود، یعنی عروسی با فرهاد به تن داشت هم بسیار زیبا بود. انتخاب پارچه، مدل گردن و آن گل‌های تزئینی که روی سرش قرار داشت، فضا را از حالتی غیرعادی و دور از واقعیت دور کرده بود. این مدل لباس و پارچه با ظاهر خود ترانه علیدوستی هم در تناسب مطلوبی قرار داشت. نکته دیگر این استایل، ست‌بودنش با لباس داماد یعنی فرهاد بود. این دو که از پس ماجراهای پرپیچ و خمی، دوباره به هم رسیده بودند، از ساز و دهل و جشنی پر از تشریفات استفاده نکردند. در واقع، شرایط هم چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌داد. اما همر‌نگی و هماهنگی لباس‌هایشان، حاکی از نوعی پیوند و همدلی عمیق بود که در این سکانس به خوبی به نمایش گذاشته شد.

کنارآمدن هوشمندانه با محدودیت‌ها

ترانه علیدوستی

یکی از جذاب‌ترین استایل‌های شهرزاد در این سریال، همان لباس و آرایشی بود که در قسمت عروسی‌اش به کار گرفته شده بود. ترانه در این قسمت از سریال، یکی از زیباترین تصاویر را از خود به جا گذاشت. با وجود محدودیت‌هایی که درباره طراحی لباس عروس در سریال‌های ایرانی وجود دارد، در این اثر شهرزاد با آرایش جذاب موها و استفاده از توری که به درستی روی سر قرار گرفته بود، زیبا و طبیعی جلوه می‌کرد. مدل لباس هم متناسب با اندام بازیگر بود و زیبا جلوه می‌کرد.

طراحی‌های خاص و متناسب با شخصیت

ترانه علیدوستی

شخصیت شهرزاد زن کاملی را به تصویر می‌کشید که با وجود اشتباهاتی که البته داشت، تصمیم‌های درستی می‌گرفت و حضوری اثرگذار در زندگی خودش و دیگران داشت. او جذاب و زیبا هم بود و به ظاهر خود به خوبی رسیدگی می‌کرد. تمام این ویژگی‌ها در استایل ترانه علیدوستی هم نمایان می‌شد. برای مثال، در تصویر بالا، شنلی که به تن داشت و رنگ آن، در کنار سایر اجزای استایلش بسیار دقیق و درست انتخاب شده‌اند. یکی از شاخصه‌های استایل ترانه، اهمیتی بود که به جزئیات می‌داد. برای مثال، اکسسوری‌هایی که معروف‌ترین آن، همان گردنبند مرغ‌آمین بود، از شاخصه‌های مثبت استایل او به شمار می‌رفتند. کیف‌های کلاچی که به دست می‌گرفت یا گل سینه‌ها هم باعث زیباترشدن تیپ و استایلش می‌شدند. ترانه معمولاً گوشواره هم به گوش داشت و این اکسسوری باعث می‌شد که استایل او که عموماً با کلاه تکمیل می‌شد، طبیعی‌تر جلوه کند. مدل کلاه‌های او هم به خوبی طراحی شده بودند و جلوه‌ای غیرعادی مانند پوشش بیشتر کاراکترهای زن در سریال‌های قدیمی و تاریخی نداشتند.

در آخر

استایل شهرزاد تیپ و ظاهر چشمگیری بود که به واسطه زیبایی خاص ترانه علیدوستی هم زیاد به چشم می‌آمد. ظرافت چهره و معصومیت در عین اقتدار و اعتمادبه‌نفسی که در چهره این بازیگر دیده می‌شود، نقش چندبعدی شهرزاد را به خوبی به تصویر کشید. انتخاب‌های مناسبی که درباره لباس‌ها و استایل کلی شهرزاد صورت گرفته، باعث شده که این کاراکتر متفاوت و قوی، جذاب‌تر هم به نظر برسد. امیدواریم که روز به روز به مخاطبان بین‌المللی این سریال پرطرفدار اضافه شود.

کدخبر: 1044266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
یسنا صادقی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی