فرامرز قریبیان خداحافظی کرد

فرامرز قریبیان، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس مطرح ایرانی، در ۵ آذر ۱۳۲۰ در تهران متولد شد. او فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم "بیگانه بیا" به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۴۷ آغاز کرد و از آن زمان در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. فرامرز قریبیان با بازی در فیلم‌های شاخصی همچون "گوزن‌ها"، "ردپای گرگ" و "ارتفاع پست" به یکی از چهره‌های ماندگار سینمای ایران تبدیل شده است.

فرامرز قریبیان

علاوه بر بازیگری، فرامرز قریبیان در زمینه کارگردانی نیز فعالیت داشته و فیلم‌هایی همچون "چشم‌هایش" و "دوئل" را کارگردانی کرده است. وی به خاطر نقش‌آفرینی‌های تاثیرگذار خود در دهه‌های مختلف، جوایز متعددی از جشنواره‌های سینمایی داخلی و بین‌المللی دریافت کرده است. قریبیان با انتخاب دقیق نقش‌ها و تعهدش به سینما، تأثیر زیادی در توسعه سینمای ایران داشته است.

فرامرز قریبیان

فرامرز قریبیان چهار سال است که از دنیای سینما به صورت غیررسمی خداحافظی کرده و آخرین بازی او در سینما فیلم سینمایی چهارشنبه خون به پا میشود ساخته حماسه پارسا بود.

فرامرز قریبیان

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از هنرمندان و دوستداران سینما امیدوارند او به زودی به پرده نقره‌ای بازگردد.داریوش فرهنگ در این مراسم در وصف فرامرز قریبیان گفت: او نه تنها بازیگری توانا است، بلکه شخصیتی منش‌دار و بی‌حاشیه است.

فرامرز قریبیان

فرامرز قریبیان با اخلاق و نظم مثال‌زدنی‌اش، همیشه در کارهایش حرفه‌ای عمل کرده است. استایل خاص او در بازیگری، از راه رفتنش تا نگاهش، همه و همه او را متمایز کرده است. چشم‌هایش همچون نگینی درخشان، داستان‌های بسیاری را روایت می‌کنند.

فرامرز قریبیان

وی ادامه داد : توجه به هنرمند، توجه به پرسشگری است. هنرمند همواره پرسشگر است و جامعه به پرسش‌های او نیاز دارد. آیا می‌توان هنرمندی را تصور کرد که به سرزمین و مردمانش بی‌اعتنا باشد؟ آقای قریبیان با اعلام خداحافظی، خلأ بزرگی در سینمای ما ایجاد کرد. سینما به پرسش‌های او، به نگاه پرسشگرانه‌اش و به بازی‌های ماندگارش نیاز دارد.

فرامرز قریبیان

در این مراسم، علاوه بر بازیگران مطرحی چون گوهر خیراندیش، داریوش فرهنگ و تهمینه میلانی، کارگردانان نامداری همچون ابوالحسن داوودی و مسعود جعفری جوزانی نیز حضور داشتند.

فرامرز قریبیان وهمسرش

فرامرز قریبیان

فرامرز قریبیان و فرزندش سام قریبیان

فرامرز قریبیان

کدخبر: 1038682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی امیدی
آیا این خبر مفید بود؟