جذابیت باهوش ترین و کراش ترین مجری صدا و سیما / بیوگرافی و عکس های جذاب امیرعلی نبویان و زن عاشقش

امیرعلی نبویان در تاریخ دوم فروردین ماه سال ۱۳۵۹ متولد شد. او در جایگاه نویسنده، مجری و بازیگر در ایران فعالیت می‌کند. او تحصیلات خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه علوم و فنون مازندران به پایان رسانده و توانست با اجرا در برنامه تلویزیونی رادیو هفت شهرت زیادی حاصل کند. امیرعلی نبویان در کنار کار مجری‌گری در برنامه‌های تلویزیون، به نویسندگی نیز مشغول است. برخی از کتاب‌های او مجموعه ای مشتمل بر چهار جلد به نام قصه‌های امیرعلی و کتاب کأن لم یکن از آثار او به شمار می‌رود.

امیرعلی نبویان

خلاصه زندگینامه

نام: امیرعلی

نام خانوادگی: نبویان

تاریخ تولد: ۲ فروردین ۱۳۵۹

محل تولد: آمل، مازندران، ایران

تحصیلات: لیسانس مهندسی برق

محل تحصیل: دانشگاه علوم و فنون مازندران

پیشه‌ها: مجری تلویزیون، نویسنده، بازیگر

سال‌های فعالیت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون

همسر: بهار نوروزپور

زندگینامه

زندگی شخصی:

امیرعلی نبویان

با وجودی که امیرعلی نبویان از بازیگران، مجری و نویسندگان ایرانی در تاریخ دوم فروردین سال ۱۳۵۹ در شهر تهران به دنیا آمد، ولی به علت بازگشت اصلیت آنها به شهر آمل، شناسنامه او را از شهر آمل دریافت کردند. پدرش نصرالله نبویان نام داشته و مادرش مرسدس نورزاد است. امیرعلی تنها دارای یک برادر کوچکتر به اسم البرز است. امیرعلی نبویان نسبت فامیلی با مسعود فروتن کارگردان و مجری سرشناس و متبحر تلویزیون دارد.

دوران بچگی امیرعلی در یک خانه وسیع در منطقه شمال کشور سپری شد که دارای بنای کهن به سبک آلمانی بوده است. در آن هنگام برخی از معماران و مهندسان آلمانی در مناطقی از استان مازندران، خانه‌هایی بسیار بی‌نظیر و زیبا را بنا می‌کردند.

امیرعلی نبویان

تاثیر نبویان از پسرخاله هایش:

زمانی که امیرعلی نبویان در مقطع راهنمایی تحصیل می‌کرد، به شدت متاثر از رفتارها و اخلاقیات پسرخاله‌هایش بود. آنها به حد زیادی به فیلم، موسیقی و هنر گرایش داشتند. لذا این موضوع اثرات چشمگیری بر زندگی امیرعلی به جا گذاشت.

امیرعلی نبویان

تحصیلات:

امیرعلی نبویان مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه علوم و فنون مازندران در رشته مهندسی برق دریافت کرده است.

دوران دانشجویی:

در سال‌های تحصیل دانشگاه، امیرعلی نبویان در ازای متمرکز شدن بر دروس دانشگاه، به شدت مشتاق و علاقمند به ورزش بود. در عین حال او بدون گذراندن دوره‌های آموزشی، سازهای پیانو و کیبورد را فرا گرفته و در کنار دوستان و اطرافیانش در دورهمی‌های مختصر کنسرت‌هایی را اجرا می‌کرد.

بازی فوتبال امیرعلی به شکل حرفه‌ای بوده و همچنین از اعضای تیم بسکتبال دانشگاه بود. در برخی اوقات نیز به انجام بازی پینگ پنگ روی آورده و اوقات خود را در کنار دوستانش می‌گذراند.

امیرعلی نبویان

از کار یدی تا تدریس ریاضی:

پس از آنکه امیرعلی نبویان تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند، در جاهای مختلف شروع به کار کرد. مدت زمانی او در یک کارخانه اشتغال داشته و پس از آن در جایگاه یک بازاریاب، فعالیت جدیدی را آغاز کرد.‌

همچنین در یک دوران امیرعلی در جایگاه آموزگار ریاضی به دانش آموزان درس داده و علاوه بر این شغل‌های پاره وقت دیگری نیز داشته است که وقت و توان زیادی را صرف آنها می‌کرد.

امیرعلی نبویان

کلاس‌های بازیگری:

زمانی که امیرعلی در سن ۲۸ سالگی بود، در سال ۱۳۸۷ او از شهر آمل رهسپار تهران شد تا در کلاس‌های آموزش بازیگری ثبت نام کرده و به طور آکادمی بازیگری را فرا بگیرد.‌ در این راستا او در موسسه کارنامه تحت آموزش هدایت هاشمی، مهتاب نصیرپور و حسن معجونی به یادگیری حرفه بازیگری پرداخت.

بازیگری:

در ادامه به تدریج امیرعلی نبویان گرایشی به سمت نویسندگی پیدا کرده و نوشتن کتاب را آغاز کرد.‌ کتاب قصه‌های امیرعلی در چهار جلد تهیه شده که خودش آنها را منتشر کرده و علاقمندان زیادی به این کتاب روی آوردند.

پس از آن سال ۱۳۹۲ بود که امیرعلی توانست نخستین تجربه بازیگری خود را در مجموعه تلویزیونی نوشدارو داشته باشد.

سپس او در جایگاه مجری در برنامه رادیو هفت مشغول به کار شد و در ادامه با کار مجری‌گری در برنامه‌های خوشا شیراز و صد برگ از قاب تلویزیون، طرفداران زیادی پیدا کرد.‌

امیرعلی نبویان

شهرت امیرعلی نبویان با خندوانه:

امیرعلی نبویان که در سال ۱۳۹۵ در فصل اول رقابت‌های لیاهنگ در برنامه خندوانه شرکت کرد، به علت ظاهر و چهره دلکش و بیان زیبای خود، بسیار مورد توجه قرار گرفت. به طوری که در این رقابت توانست جایگاه نفر اول را کسب کند.

به این ترتیب حضور در برنامه خندوانه و گیرایی زیاد چهره امیرعلی نبویان، موجب شهرت و محبوبیت او در میان مردم شد. پس از آن او در جایگاه مجری بخش خنداننده شو ۳ در این برنامه همکاری کرد.

امیرعلی نبویان

تیم محبوب:

امیرعلی نبویان از طرفداران دو آتیشه تیم فوتبال استقلال بوده و از ناصر حجازی به عنوان سرمشق و الگوی خود یاد می‌کند.

امیرعلی نبویان و مسعود فروتن:

در برخی از سایت‌ها و شبکه‌های مجازی درج شده که امیرعلی نبویان خواهرزاده مسعود فروتن کارگردان و مجری پرآوازه و بی ‌نظیر کشورمان در تلویزیون می‌باشد. در صورتی که این موضوع کمی دستخوش تغییر است. چرا که مسعود فروتن دایی امیرعلی نبوده و از بستگان او به شمار می‌رود.

با جدیت و تلاش، او وقت و انرژی را برای یادگیری صرف کرد و در نتیجه با نویسندگی و پس از آن با اجرا، به عنوان یک چهره مشهور شناخته شد.

مسعود فروتن در یکی از مصاحبه‌های خود با خبرنگاران بیان داشته، من دایی امیر علی نبویان نیستم. در حقیقت مادربزرگ او از خویشاوندان فامیلی ما به شمار می‌رود. پس از آنکه امیرعلی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه مازندران دریافت کرد، او را جهت اجرا به عوامل برنامه رادیو هفت معرفی نمودم و الحق او به طور کامل آموزه‌هایش را فرا گرفته و اجرا می‌کرد. امیرعلی نبویان توانمندی‌های بسیاری در حیطه هنر داشته و داشتن چهره جذاب هم مزید علت شد که او طرفداران زیادی را با خود همراه کند. همچنین شرکت در برنامه خندوانه باعث شد، توجهات زیادی به سوی او جلب شود.‌

امیرعلی نبویان

درخشش در رئالیتی شو‌ها:

امیرعلی نبویان در سال ۱۴۰۰ با شرکت در برنامه پرهیجان شب‌های مافیا، توانست با درایت و هوشیاری اجرای زیبایی را به نمایش گذاشته و با استقبال مردم مواجه شود. این جریان مهیج و پربار امیرعلی نبویان در رئالیتی شوی پدرخوانده هم به نتایج خوبی منجر شد.

در ادامه او در جایگاه مجری برنامه ارتش سری در سال ۱۴۰۱، به فعالیت پرداخت. برنامه مذکور شیوه تازه‌ای از هنرپیشگی و اجرا را برای مخاطبان به نمایش گذاشت. امیرعلی نبویان در جایی نقل کرده:

من در زمره افرادی هستم که بازی را در برنامه مافیا، برنامه پدرخوانده و یا هر نوع رئالیتی شو با جدیت انجام داده و برایم بسیار مهم است. تصور می‌کنم تماشاگران چنین برنامه‌هایی افرادی هستند که نوع بازی برایشان بسیار اهمیت دارد. لذا من در جایگاه کسی که در این حرفه فعالیت می‌کنم، وظیفه دارم به همان نسبت که مردم تمایل دارند، بازی کردن در این نوع برنامه‌ها را با جدیت انجام دهم.

امیرعلی نبویان

ازدواج

سال‌های بسیاری است که امیر علی نبویان ازدواج کرده و زندگی مشترکش را آغاز کرده است. همسر او بهاره نوروزپور نام داشته که در حیطه هنرپیشگی در سینما و تلویزیون فعالیت ندارد.

هشتم مهرماه سال ۱۳۹۵ بود که امیرعلی نبویان و همسرش بدون ترتیب دادن جشن عروسی ازدواج کرده و زندگی مشترک خود را بر پایه عشق و علاقه آغاز کردند. آشنایی این زوج در محل اشتغال آنها صورت گرفت. به شکلی که امیرعلی در شرکت تبلیغاتی متعلق به همسرش اشتغال داشته و این تعامل به شناخت بیشتر و ازدواج آنها رسید.

امیرعلی نبویان

هرچند که امیرعلی و همسرش پیش از ازدواج، چند سال با یکدیگر ارتباط نزدیک و صمیمی برقرار کرده و پس از شناخت کافی، با یکدیگر ازدواج کردند.

همسر امیرعلی نبویان و بیماریش:

همسر امیرعلی نبویان بهاره نوروزپور در تاریخ بیست و دوم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ متولد شد. او یک سال از همسرش امیرعلی کوچکتر است. همسر امیرعلی پیش از ازدواج به بیماری سرطان مبتلا شده و در طی درمان دوره کاملی از شیمی درمانی را طی کرد. به طوری که حتی پس از ازدواج نیز این بیماری در او وجود داشت. ولی با مساعدت، عشق و دلگرمی‌های بزرگ امیرعلی نبویان، او توانست به این بیماری مهلک فائق آید.

امیرعلی نبویان

زندگی هنری

امیرعلی نبویان به عنوان نویسنده، مجری و بازیگر کشورمان در شهر تهران به دنیا آمد.‌ او نخستین بار با ایفای نقش در مجموعه نوشدارو در جایگاه بازیگر حاضر شد. پس از آن در زمینه مجری‌گری نیز با برنامه رادیو هفت، خوشا شیراز، صد برگ و فصل هشتم خندوانه  خوش درخشید. با توجه به اینکه در خندوانه رامبد جوان به عنوان داور حضور داشت، امیرعلی نبویان مسئولیت اجرا را عهده‌دار شد. در عین حال او موفق شد در رقابت‌های لیاهنگ خندوانه با اجراهای جذاب خود، نظرات متعددی را با خود همراه کند. به طوری که با خواندن ترانه‌های محسن چاوشی بیشترین رای را در رقابت دریافت کرده و به مرحله فینال لیاهنگ صعود کرد. او در مسابقه نهایی نیز به عنوان نفر اول برگزیده شد.

میرعلی در دوران فعالیت هنری خود کتاب‌های مختلفی را نگاشته است که از جمله آنها قصه‌های امیرعلی، کان لم یکن و شهر غصه هستند. او در یکی از مصاحبه‌های خود با خبرنگاران اظهار داشت، تمایل دارد در عرصه سینما و تلویزیون بیش از پیش فعالیت کند.

همچنین او در برنامه‌هایی همچون ارتش سری، رئالیتی شوی پدرخوانده و برنامه خنداننده شو ۳ به عنوان مجری حضور داشت. امیرعلی نبویان در برنامه شب‌های مافیا نیز شرکت کرد. علاوه بر این در برنامه اسکار که توسط مهران مدیری کارگردانی شد، حضور داشته و به مقام اول رسید.

امیرعلی نبویان

آثار:

مجموعه قصه‌های امیرعلی (۴ جلد)

نمایشنامه ناگهان پیت حلبی

مجموعهٔ ماماهوت

نمایشنامه ریش فیدل، غبغب مرکل و داستان صوتی شهر غصه

نمایشنامه تناسخ

کتاب طنز کأن لم یکن

ورود به دنیای هنر:

در سال ۱۳۸۷ امیرعلی نبویان به منظور شرکت در کلاس‌های آموزش بازیگری از شهر آمل به تهران نقل مکان کرد. او با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری، در محضر اساتیدی همچون هدایت هاشمی، مهتاب نصیرپور و حسن معجونی حضور داشته و با موفقیت آن را پشت سر گذاشت. پس از پایان کلاس‌های بازیگری، او به حوزه نویسندگی و هنرپیشگی قدم گذاشت.

امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان در تلویزیون:

نخستین بار در سال ۱۳۹۲ امیرعلی نبویان با ایفای نقش در سریال نوشدارو توانست به عنوان هنرپیشه در تلویزیون دیده شود. مجموعه تلویزیونی نوشدارو توسط جواد اردکانی نویسندگی و کارگردانی شده و مسئولیت تهیه کنندگی آن بر عهده علی لدانی بود که از شبکه اول سیما به نمایش درآمد.

اوج شهرت:

امیرعلی نبویان توانست با اجرای زیبا در برنامه رادیو هفت، شهرت زیادی برای خود کسب کند. او موفق شد در قالب این برنامه، به طور رسمی نویسندگی و مجری‌گری را در یکی از برنامه‌های پرمخاطب انجام داده و محبوبیت زیادی حاصل کند.

امیرعلی نبویان

مجری گری:

همچنین امیرعلی نبویان در برنامه‌هایی به نام ارتش سری، خنداننده شو ۳، رادیو هفت، خوشا شیراز و صد برگ به عنوان مجری حضور داشت. به طوری که او موفق شد در بخش رقابت لیاهنگ خندوانه با کسب بیشترین رای، به مرحله نهایی راه یافته و مقام اول را از آن خود کند.

فعالیت در سینما:

در عرصه سینما امیرعلی نبویان به عنوان هنرپیشه در برخی از فیلم‌ها نقشی را عهده‌دار بود. از این میان می‌توان به فیلم‌های سینمایی خانه دختر و زرد اشاره کرد.

نویسندگی:

در کنار حرفه مجری‌گری و هنرپیشگی، امیرعلی نبویان کار نویسندگی نیز انجام می‌دهد. به طوری که تاکنون او کتاب‌هایی را به نگارش درآورده که از جمله آنها مجموعه چهار جلدی قصه‌های امیرعلی، شهر غصه، کأن لَم یَکُن و مجموعه ماماهوت می‌باشد.

امیرعلی نبویان

حضور در نمایش خانگی:

در ادامه فعالیت‌های حرفه‌ای امیرعلی نبویان، توانست در رئالیتی شو شب‌های مافیا و پدرخوانده حضور جالب و منحصر به فردی داشته باشد. همچنین او در جایگاه گرداننده بازی، در همه قسمت‌های برنامه ارتش سری شرکت داشت.

مروری بر آثار:

در این بخش برنامه‌ها و فیلم‌هایی که امیرعلی نبویان در آنها شرکت داشته است را برایتان شرح می‌دهیم.

برنامه ارتش سری:

از جمله برنامه‌های رئالیتی‌شو که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، ارتش سری نام داشت که سعید ابوطالب راوی آن بود. این برنامه بر پایه نقش پردازی مستدل و نتیجه گیری تیمی بود که مشتمل بر ۱۰ نفر از هنرپیشگان اجرا می شد. هر کدام از بازیگران در کاراکترهای مختلف پارتیزان، سرهنگ کسلر، گشتاپو، خلبان، راینهارد در مکانی به نام کافه کاندید در کشور بلژیک سال ۱۹۴۵ در بحبوحه جنگ جهانی دوم، به دور یکدیگر جمع می‌شوند تا نقشی را به طور واقعی و حقیقی ایفا کنند.

ر این برنامه امیرعلی نبویان گرداننده بازی بوده و در تمامی قسمت‌ها شرکت داشت.

امیرعلی نبویان

برنامه پدرخوانده:

برنامه دیگری از نوع رئالیتی شو که توسط سعید ابوطالب ساخته شده و مسئولیت نویسندگی و تهیه کنندگی آن را نیز خودش عهده‌دار بود، پدرخوانده نام دارد.‌ در این برنامه ۱۱ بازیکن در سریال حاضر می‌شوند که از بین هنرپیشگان و هنرمندان نامدار کشور انتخاب شده‌اند.

سومین فصل شب‌های مافیا که توسط کامبیز دیرباز اجرا می‌شد، در رئالیتی شو پدرخوانده نیز او به عنوان مجری در این برنامه حضور یافت. در برنامه پدرخوانده امیرعلی نبویان در جایگاه نویسنده مجری و هنرپیشه شرکت داشته و در نهایت با جواد هاشمی دوئل مهیجی را انجام داده و این مرحله به سرعت در شبکه‌های مجازی منتشر شد.‌

برنامه رادیو هفت:

از برنامه‌های جالب تلویزیونی در زمینه ادبی، هنری و موسیقی که منصور ضابطیان و محمد صوفی تهیه کنندگان آن بودند، رادیو هفت نام دارد که از شبکه آموزش سیما به نمایش درآمد.

برنامه مذکور مشتمل بر بخش‌های متعددی بود که بخش قصه خوانی آن با اجرای دو نفر، یکی مسعود فروتن به نام قصه‌های خان جون و همچنین امیرعلی نبویان به نام قصه‌های امیرعلی از شبکه ۷ سیما پخش می‌شد. امیرعلی نبویان توانست با شرکت در این برنامه، پله‌های ترقی را طی کرده و معروف شود.

امیرعلی نبویان

فیلم خانه دختر:

فیلم سینمایی خانه دختر ساخته شهرام شاه حسینی بوده که بیانگر جریان زندگی دختری به اسم سمیرا است که تنها یک روز پیش از مراسم ازدواجش، دست به خودکشی می‌زند و …. در فیلم خانه دختر امیرعلی نبویان عهده‌دار شخصیت رضا بوده که به همراه سایر بازیگران همچون حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی و رعنا آزادی‌ور ایفای نقش می‌کند.

امیرعلی نبویان

فیلم زرد:

زرد عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی و تهیه کنندگی کامران مجیدی بوده که روایت زندگی زوج جوانی به اسم نهال و حامد را مطرح می‌کند که به علت نوآوری و اختراعی که انجام داده‌اند، به کشور ایتالیا دعوت می‌شوند.

در این فیلم امیرعلی نبویان عهده‌دار نقش بهنام دوست نیکی بوده که بهاره کیان افشار آن را اجرا کرده است. از سایر بازیگران این فیلم ساره بیات، شهرام حقیقت دوست، مهرداد صدیقیان، بهرام رادان و.. می باشند.

امیرعلی نبویان

فیلم‌شناسی

سریال های تلویزیون:

نوش دارو: جواد اردکانی، ۱۳۹۲

فیلم های سینمایی:

خانه دختر: شهرام شاه‌حسینی، ۱۳۹۳

زرد: کامران مجیدی، ۱۳۹۵

نمایش خانگی:

شب‌های مافیا: سعید ابوطالب، ۱۴۰۰

پدرخوانده: سعید ابوطالب، ۱۴۰۱

ارتش سری: سعید ابوطالب، ۱۴۰۱

مجری گری:

خوشا شیراز – ۱۳۹۰

رادیو هفت – ۱۳۹۴–۱۳۹۱

صدبرگ – ۱۳۹۴

عناوین کتاب ها:

مجموعه داستان‌های امیرعلی (۴جلد)

شهر غصه

کأن لَم یَکُن

مصاحبه

موسیقی مورد علاقه:

«من به شدت به موسیقی فولکور ایران علاقمند هستم. به ویژه موسیقی فولکور خراسانی و مازندرانی که از سال‌های بسیار قبل آن را شنیده و جذب آن شده‌ام.

در این میان موسیقی خراسانی در اثر برخی تحولات جزئی در بخش آوایی به موسیقی بلور مبدل می‌شود که به شدت خوشایند است. علاوه بر این موسیقی بختیاری نیز از علاقه‌مندی‌های من به شمار می‌رود.‌

من در زمینه موسیقی پاپ بسیار سخت پسند بوده و به ندرت رخی آهنگ‌ها را دوست دارم. در میان خوانندگان موسیقی پاپ، به کارهای آقای محسن چاوشی گرایش بیشتری دارم.»

نمی دانم چقدر پول دارم !

«در هنگام انعقاد هیچ کدام از معاملات و قراردادهای کاری بر سر قیمت چانه نمی‌زنم. حتی در حال حاضر نیز نمی‌دانم چه مقدار پول در جیب دارم. ممکن است این موضوع یک نقص و اشکال باشد، ولی شیوه و اخلاق من به این شکل است.»

امیرعلی نبویان

حسادت به دهه هفتادی ها:

«من در جایگاه کسی که در دهه ۵۰ و یا حتی در دهه ۶۰ متولد شده‌ام، به شکلی احساس رشک و افسوس را به موقعیت مطلوب و خوشایند افراد دهه هفتادی دارم.

زمانی که جریان و ضرب آهنگ زندگی شدت می‌یابد، در برخی اوقات انتظار برخی رفتارها و اتفاقات را ندارید. این موضوع سبب می‌شود برخی رخدادها بسیار پیش پا افتاده و ناچیز به نظر برسند.

لاکن من از میان قشر دهه هفتادی با افرادی آشنا هستم که حتی موسیقی موتسارت می‌شنوند، فیلم خوب نگاه کرده و به تماشای تئاتر می روند.»

کدخبر: 1038392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی امیدی
آیا این خبر مفید بود؟